Gå til innhold
  • Bli medlem

Galdhøpiggen via breen fra Juvasshytta - sept 09


Mitandi

Anbefalte innlegg

Når man først skal gå "Gallis" for 3. gang er det greit å gjøre det i godvær. Som du ser på bildene var det upåklagelig. Min søster Anette ønsket å gå 2000-meter topp nr 2 - og hva er da mer natulig enn å ta den høyeste slik at alle andre topper blir for blåbær å regne :-)

Vi var glade for å ha eget taulag der vi sto på brekanten og iakttok alle som skulle føres over breen. Vi liker å tusle og gå i eget tempo uten stress og mas.

På toppen var det sinnsykt mange folk. Kan ikke no for det - men jeg blir deppa over å gå glipp av stillheten og utsiktens storhet på grunn av folk som står rundt og hoier. Skulle suget etter toppen komme igjen, går jeg midtvinters. Da er det rimelig folketomt der, skulle jeg tro.

Men - bildene ble bra!!! Og turfølget var helt topp!

Se flere bilder fra turen:

http://picasaweb.google.com/nettamoon/GaldhPiggen?authkey=Gv1sRgCMaf8cOd79LS0QE&feat=content_notification#

Christin :lol:

post-1765-13347465992_thumb.jpg

post-1765-133474659932_thumb.jpg

post-1765-133474659938_thumb.jpg

post-1765-133474659948_thumb.jpg

post-1765-133474659954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en skikkelig flott tur! Men slik du beskriver det, Christin, så er det absolutt best med tur i litt mer "ensomme" trakter. Gikk Kyrkja et par dager senere der var det så godt som tomt :P Med sjokoladekake på toppen og blå himmel var det en nydelig tur! Og min 3dje topp :)

-Anette-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle suget etter toppen komme igjen, går jeg midtvinters. Da er det rimelig folketomt der, skulle jeg tro.

Observerte ingen spor enn mitt eget da jeg gikk der i november 2007! Måtte dog gå nede fra riksveien(!) så det ble en litt lang tur til vesletoppen.

Siden det kommer en oppdatering snart, kanskje vi skal ta en tilsvarende "publiseringstur" Morten og andre..?

sidenjegliktebokasnakkervisommerjobbmorten.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.