Gå til innhold
  • Bli medlem

Film om Everest-ulykke


Gjest Otto Støver

Anbefalte innlegg

Gjest Otto Støver

Fant denne filmen om en ulykke på Everest i 1996. Hadde god tid på nattevakta, så jeg så hele filmen. Den var skikkelig laget, med intervju av de som hadde overlevd. Dere finner filmen her http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/everest/

Fant et sted at det koster ca 70 000 us $ å komme opp på Everest. Da får du egen guide som "tauer" deg hele veien. Ikke rart at det går galt noen ganger, når eneste kriterium for å være i taulaget er at du har masse penger og ønsker å kunne henge trofeet EVEREST på peishylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en av grunnene til at jeg aldri skal bestige Everest! Det koster flesk, det er en høy risk å ta (høydesyke, død, langvarige skader) og man kan nok få psykiske lidelser av en slik stormopplevelse slik disse ekspedisjonene kom i. :lol: Jeg sier som Tom, jeg holder meg til Jotunheimen (eller Norge generellt :) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.