Gå til innhold
  • Bli medlem

Kompetansegivende padlekurs (hav)?


Anbefalte innlegg

Annonse

Du finner oversikt over kurs i terminlisten:

http://padling.no/t2.asp?p=3954

Den blir oppdatert fortløpende med Våttkort-kurs. Du kan også ta kurs hos klubber og kommersielle tilbydere:

http://padling.no/t2.asp?p=28741

Velkommen på padlekurs!

Mvh

-lars

(driver www.padlofil.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

sliti litt med det samme selv.. tror ikke de kursene blir spesielt godt markedsført utenfor klubbene.

en mulighet kan være http://www.kajakkogfjell.com/ , tror de har kurs rundt oslo. har sendt de en mail, men ikke fått svar, men skal ringe og regner med de har noe..

selv er jeg ute etter sikkerhetskurs, egenredning, kameratredning, padle under vanskelige forhold, etc.

så har noen tips om kurs er jeg lytter øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å drive egenreklame så kjører både jeg og Lars padlekurs etter NPF's våttkort system...

Lars holder til på sørlandet og jeg er i buskerud/telemark...

Det er også komersielle aktører på nesodden, hvaler, moss, risør som jeg kjenner til. Sikkert flere også.

tommymakaroni;

Padleforbundets kursstige starter på nybegynnernivå og ender opp på veileder nivå..

Nybegynnerkurset er et svært bra kurs som etter min mening har fått feil navn.. Jeg synes det burde hett Grunnkurs hav da dette er mer beskrivende for målgruppa til kurset.

Teknikkurset tar deg hakket videre med større fokus på ulike teknikker for å håndtere skuta...

Disse teknikkene har man ofte behov for når forholdene blir tøffere...

Aktivitetslederkurset er i tillegg til å gi deltakerne instruktør kompetanse også viktig for å bli tryggere på egne ferdigheter og å ta ledelsen når situasjoner oppstår.

Videregåendekurs: "Deltakeren lærer å beherske teknikk og gruppedynamikk i krevende forhold. Etter endt kurs er deltakeren i stand til å være et selvstendig medlem av ei gruppe på utsatte turer." (kilde: padling.no)

Det finnes noen artikler og bilder fra siste samling på videregåendekurset... ( )

Dette kurset er ikke noe som man surfer igjennom iflg det jeg har blitt fortalt. Man får store utfordringer og det å padle i 4 stjerners farvann med fullasta kajakk på en sikker måte er vanskelig.

Lars som er veileder kan kanskje si noe mer om veilederkurset?

-

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.