Thellersen Skrevet 29. mars 2004 Skrevet 29. mars 2004 Hello !! Jeg skal med familien til Fagernes til sommer. Jeg søger information om lette klatresteder nær Fagernes - der nogle nybegyndere iblandt. Kan nogen hjælpe med Topos, beskrivelser, links eller andet materiale ? Vi er i bil, men ønsker ikke at køre for langt. På forhånd tak.
morten Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Det mest naturlige alternativet da er det såkalte flaggberget på Leira (ca. 3-4 km fra Fagernes). Du ser det på høyre hånd ovenfor Leira (flagg malt på fjellet) når du kommer E16 mot Leira fra Oslo. Ta av i Leira i retning flyplassen (skiltet) og kjør en 4-500 meter oppover fra krysset ved gjestehuset (gult stort trehus). Det er ingen markert parkeringsplass der, men det er mulig å parkere i veikanten litt lenger nede. Gå så bratt 1-200 meter opp i lia inntil brattfjellet. I høyre kant er de enkleste rutene. Flere alternativer, både boltet og ikke. Muligheter for topptauklatring og ledklatring. Så vidt meg bekjent er dette det eneste opparbeidede klatrefelt i Fagernes. Det er også et opparbeidet klatrefelt i Beito nedenfor Beitostølen, men det er et stykke lenger å kjøre fra Fagernes. Andre vet jeg ikke om. Dersom du vil ha mer informasjon bør du kontakte Leslie Ayres på Fagernes, en av de som virkelig kjenner klatremulighetene i området.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2004 Skrevet 30. mars 2004 Nummeret til Leslie er 90137290. God tur!
Thellersen Skrevet 4. april 2004 Forfatter Skrevet 4. april 2004 Mange tak - super information mvh Per
Kadle Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Jeg fant denne etter å ha googlet litt, så jeg kommenterer den selv om den er gammel. Nyttig informasjon, og fint klatrefelt. Fant også mer nyttig informasjon her: http://www.isklatring.no/valdres/
KristianB Skrevet 21. juni 2009 Skrevet 21. juni 2009 Klatrefeltene ved Fagernes, Madlangsrudberget (flaggsvaet) og Jarberget er beskrevet i klatreførerer for Mjøsa og Glomma. Gitt ut av Hedemarken Klatreklubb. Kan bestilles hos oslo sportslager, men det ser ut til at de er utsolgt for øyeblikket http://www.oslosportslager.no/produkt/hedemarken-klatreklubb-klatreforer-rundt-mjosa--langs-glomma-7586.aspx Kristian Ugh, så det først nå. Hvem graver opp en 5 år gammel tråd?
Kadle Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Tok meg friheten å dra den frem, siden jeg akkurat har flyttet til Fagernes. Og denne informasjonen var den første jeg fant når jeg Googlet etter klatring og Fagernes. Tenkte det kunne være greit å fylle ut med andre ting jeg fant, sånn i tilfelle andre skulle søke etter det samme som meg. Beklager hvis det er til irritasjon
The man Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Hei Kadle. Det er jo et ny etablert felt ved Marsteinshøgda, som har fin klatring. Det ligger ute på isklatring.no Ellers så har jeg funnet noen bra buldre muligheter i Åbjøra elva (i retning Golsfjellet) Det er bare å sende pm hvis du er ny i bygda og trenger noen å klatre med.
vertikal Skrevet 23. juni 2009 Skrevet 23. juni 2009 Du finner mange av feltene i nærheten i boka "Klatreperler". Felt i Valdres, Hallingdalen, Dokka + mye mer. http://www.oslosportslager.no/produkt/klatreperler-klatreforer-9166.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå