Gå til innhold
  • Bli medlem

toll


puuse

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille en sovepose fra usa.problemet er at den blir veldi dyr hvis man regner med tollen.Dette er en marmot-pose til over 600 usd.

jeg kunne tenke meg å gjøre følgende:

Få en slektning av meg som bor i usa til å bestille posen fra en amerikansk nettside hjem til seg ,for så å sende den til meg som gave eller lignende.

Har lite peiling på dette, noen som vet om dette går bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har selv fått dama til å plukke opp to marmotposer i tyskland (Helium + Atom), og det har fungert strålende.... Posene er veldig billige i tyskland. Har kjøpt fra en nettbutikk som heter "Schlafsacken" eller noe slikt. God gang :-) Lettere å få venner/bekjente etc. til å hente den der i en eller annen ferie etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få kameraten din til å ta av merkelappene på posen, ta posen ut av trekket og sove ei natt i den slik at den virker litt brukt. tollerne kan umulig ta deg fordi du har "lånt" bort posen din, for så å få den "tilbake" nå. :-):):lol: Har ikke prøvd det selv, men denne løsningen burde fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har selv fått dama til å plukke opp to marmotposer i tyskland (Helium + Atom), og det har fungert strålende.... Posene er veldig billige i tyskland. Har kjøpt fra en nettbutikk som heter "Schlafsacken" eller noe slikt. God gang :D Lettere å få venner/bekjente etc. til å hente den der i en eller annen ferie etc.

For den som kjenner noen i Sverige: Kjøpes en vare i EU kan den sendes til Sverige uten avgift. Deretter er det bare å dra på helgebesøk til sin venn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den som kjenner noen i Sverige: Kjøpes en vare i EU kan den sendes til Sverige uten avgift. Deretter er det bare å dra på helgebesøk til sin venn. :D

Hvordan ville det være å få det sendt Poste Restante til et postkontor rett over grensa? Var jo masse skriverier om det for en tid tilbake da nordmenn fikk sendt alt fra dvd'er til sommerdekk til postkontoret i Strømstad. Ble dette "smutthullet" tettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.