SkogensMann Skrevet 20. november 2007 Skrevet 20. november 2007 Jeg har tenkt å prøve Monsen-trikset med kun én kaffekjele med på tur, men jeg er da på utkikk etter en som jeg kan stappe Omnifuelen inni. Jeg kunne selvsagt tatt med meg brenner fra butikk til butikk, men jeg ville spørre her først, for jeg tenkte som så at jeg nok ikke er den eneste på bruket som har prøvd dette. Jeg har sjekket et par (uten at jeg husker størrelsen på disse kjelene i farta), men der var det i hvert fall ikke plass. Har dere noen bra tips til kjeler med litt volum og stor nok åpning til at jeg får stappet brenneren oppi? Siter
afe Skrevet 21. november 2007 Skrevet 21. november 2007 Tipset mitt ville vera å droppe kaffikjelen og heller bruke ein vanleg kjel. Då får du ein større åpning slik at det vert enklare å få primusen nedi. Oppvasken vert også enklare. Novaen min går i alle fall nedi kjelesettet mitt, og den minste kjelen der (den eg brukar om sumaren) er 1,5 liter. Siter
jarle Skrevet 22. november 2007 Skrevet 22. november 2007 mye lettere å sile av pastaen med kaffikjel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.