Gå til innhold
  • Bli medlem

Boxweiler - Kuldetoleranse samt soveløsning i telt


TTT

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en turkamerat, en 50 kgs blanding av Rottweiler og Boxer. Kraftig og muskuløs, men ikke så mye pels. Han elsker snø, men blir vel litt kaldt når han skal ligge i ro.

I vinter skal jeg i Oslomarka med han, forventer mellom +3 og - 10 grader (? første tur der).

Bør han gå med dekken?

Jeg har en fjellduk, Therme extreme...kan han bruke den som underlag/sovepose? Er ikke så lysten på å investere i masse utstyr, i og med at det er hunden til faren min (hunden har normalt ikke behov for slikt, siden den alltid sover inne).

Er det noen andre ting jeg bør tenke på?

Slenger med et par bilder av rakkeren, 50 kg med spinnvill entusiasme og glede:

post-3505-133474507523_thumb.jpg

post-3505-133474507529_thumb.jpg

post-3505-133474507533_thumb.jpg

post-3505-133474507538_thumb.jpg

post-3505-133474507545_thumb.jpg

post-3505-13347450755_thumb.jpg

post-3505-133474507555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at det er en fordel med dekken, men vil også tro at det funker med en sovepose. Behøver ikke å være tilpasset hund eller spilter ny, men som tåler noen minusgrader.

Edit:

Har ikke noe erfaring med Therme extreme fjellduken så hvis den holder noen minus grader tror jeg også det vil funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har en dogo canario. jeg pleier ikke å kle på henne, men om hunden ska sove ute i minusgrader, vil jeg anbefale deg å ha en pose som holder kulda ute. hannhunder kan få problemer med testikler ved for sterk kulde. men dere kan jo dele sovepose? koselig for begge to. jeg gjør det med min hund...å da varmer hun så godt om natta. :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ei amstaff-tispe, og hu er ekstremt frysen :lol:

Jeg har dekken på henne når hun skal sove, og hun kryper inn i fjellduken sammen med meg.

Jeg bruker sovepose i duken... En Thermo Hunter. Og siden du har Extreme utgaven, er du nok dekket mtp temperatur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.