Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane i september..


thopet

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og to andre har lyst til å ta en tur til Rondane i løpet av september. Det er snakk om å være borte en helg fra torsdag til søndag.

- Ingen av oss har vært der før, så vi stiller med blanke ark. Er det noen som har noen forslag til hvor vi kan dra/gå osv..

Håper virkelig på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hadde en flott tur her inne i fjor. Dro inn til Dørålseter (15.oktober) og gikk på 4 topper!

Gikk først opp til Høgronden for derfra å gå videre til Midtrondene og så avslutte turen med Digerronden. En flott tur på ca. 10 timer. Det var litt snø på toppene, men disse toppene er enkle å gå på selv med litt snø på! Flott tur!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom dere bor ikke langt fra Oslo er det vel mest hensiktsmessig/økonomisk for dere å kjøre opp til Spraget ovenfor Mysuseter. Derfra er det en kort tur inn til Rondvassbu

Ta med sykkel, så kan dere sykle helt inn til Rondevassbu (6km), som ligger midt i hjertet av Rondane. Det gjør alt så mye mer bekvemt, spesielt på returen til Spranget. Med "basecamp" på Rondevassbu, kan de fleste 2000metere gjøres unna på noen dagsturer (hvis toppturer er av interesse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med sykkel, så kan dere sykle helt inn til Rondevassbu (6km), som ligger midt i hjertet av Rondane. Det gjør alt så mye mer bekvemt, spesielt på returen til Spranget. Med "basecamp" på Rondevassbu, kan de fleste 2000metere gjøres unna på noen dagsturer (hvis toppturer er av interesse).

Det hørtes ikke dumt ut! Har du/dere noen høsttopper med utgangspunkt Rondvassbu dere vil gå gode for? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folkens, hør her nå;

- Si at vi kjører fra Oslo rundt halv to en onsdag. Vi MÅ være hjemme i løpet av søndagen. Vi skal til Rondane, vi skal gå (med telt), og vi tror vi dropper alt som heter toppturer. Meningen er at vi skal parkere bilen et sted for så å gå en "runde", slik at vi er tilbake søndag.. Vi kommer til å ha med fiskestang, og ellers alt annet, slik at vi slipper å bruke penger noe annet sted (det vil ikke si at vi kan sove i nærheten av hytte)..

Dere som har svart mener området rundt Ronvassbu er fint - det er jeg sikkert enig i... ---> Har dere forslag til en "runde" to spreke karer kan gå, gjerne med mulighet for å fiske underveis?

Alt dette er noe jeg kan sjekke opp på internett sikkert (jeg titter litt rundt), men det enkleste er jo om det er noen her inne som sitter med en genial plan de vil dele med meg/oss :wink:

:oops::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.