Gå til innhold
  • Bli medlem

17.mai 07: Skitur på Jostedalsbreen


Mitandi

Anbefalte innlegg

Se filmen fra turen her: http://www.mitandi.com/

Turbeskrivelse:

Fra campinghytta på Sandvik Camping i Gaupne, bar det med bil innover Jostedalen. Snøfonna over veien ved Fåbergstølen kom brått på. De to karene som lå i telt fikk seg en god latter!

Snill som hun er tilbød Ellen seg å gå de 3-400 meterne tilbake til bilen for å hente vårt gjenglemte kart mens jeg sjekka GPS'n. Lurt å se kjapt over utstyret selv om man er ivrig etter å komme av gårde!

Fantastisk deilig å gå oppover langs Fåbergstølbreen. Vi holdt til høyre hele veien og svingte opp til høyre etter bekken som renner ned fra vannet på 1142m.

17.mai-talen ble avholdt foran toppen på Lodalskåpa kl 18:45. Hurrungane var tålmodige og staute tilhørere. Vi hadde tatt oss god tid underveis i det deilige været og skulle helt ned til bilen igjen. Siden det også var overraskende mye løssnø om lett raste i vesthellingene, valgte vi å si god natt til fjellet og skli ned igjen.

Det har hendt at jeg har angret på at jeg ikke "fikk med den siste toppen" på tilsvarende turer. Men denne gangen føltes det faktisk helt greit. Lodalskåpa ligger i fantastiske omgivelser og hit skal jeg tilbake med teltet. Et bedre sted å feire 17.mai kan jeg ikke tenke meg!

På veien ned så vi en gjeng som var på vei opp til breplatået. Senere fant jeg ut at Anne Grethe Nordli hadde vært med i følget!

Se filmen fra turen her: http://www.mitandi.com/

Vennlig hilsen

Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.