Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringsdalen-Ringstindene-Snøforhold etc.


Anbefalte innlegg

Annonse

Under gode forhold er ikke midtre Ringstind noe krevende. Det er imidlertid ganske bratt midt oppe i vestsida som er enkleste adkomstvei, og er det hard snø der, kan det bli utrivelig uten stegjern/isøks. Men vanligvis er den helt grei som Eirik skriver.

Atomsilda, du var jo nylig på bl.a. Skeie, og den er en god del mer utfordrende og luftig. Du behøver ikke være redd for å ”skjelve i beina” på midtre Ringstind. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Takker for svar!! Da behøver jeg kanskje ikke skjelve i buksene denne gangen!! Blir det ikke disse toppene denne helgen blir det kanskje Tverråtindene m/fl. Når turkompisen har de fleste toppene får han bestemme hvor turen går, he,he. Han mangler Stølsmaradalstinden så jeg må ta de andre to eventuelt alene mens han koser seg forhåpentligvis i solen nedenfor toppene!!!!! Været må bli bra ellers så er det liten vits mener nå jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtre Ringstind er en skikkelig godtopp med enkel adkomst. Men kan vel kanskje være fare for bresprekker på både Ringsbreen og Stølsmaradalsbreen nå. Husker jeg satt på Stølsmaradalstind for 4 år sida og koste meg i solsteika da jeg plutselig ble vitne til ei nestenulykke på Store Ringstind. Mange sprekker var åpne, men en eller annen som var på full fart nedover ble ikke klar over det før i siste liten. Husker han fikk skikkelig bråstopp. For meg var det en skrekkblandet fryd å følge med.

Om man kan lese breer skikkelig så er vel dette greie topper alle sammen, men jeg har nå ganske stor respekt for disse breene, særlig såpass sent på året. I tillegg har jeg hørt om ei bregleppe på toppen av snørenna som starter i skaret mellom Store og Vesle Stølsmaradalstind, så det er nok lurest å gå helt rundt massivet før man starter på bestigninga. Men forholda kan jo sikkert variere fra år til år...

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.