Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor overnatte i telt mellom Oslo og Bømlo


svas

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøre fra Oslo til Bømlo og overnatte i telt på veien. Har aldri kjørt dit før og ønsker derfor tips om hvor jeg bør stoppe for å overnatte. Noen med tips? Kjører gjerne noen mil ekstra for å få det perfekte overnattingsstedet. Har tenkt tanken om å kjøre innom Kinsarvik og dermed kjøre om Geilo. Men er det ikke mer enn Kinsarvik å se den veien tror jeg det blir med tanken. Tips til om det er noe jeg bør stoppe for å se på den veien tas også imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

riksvei 7 over hardangervidda har da sine perler! måbødalen er f eks et flott skue... du skriver kinsarvik, og da regner eg med at på dette forumet refererer du til fossene i kinso et stykke over selve bygda... kinsarvik som tettsted er ikkje noe videre fantastisk, helt gjennomsnittlig tettsted... da er heller lofthus ei mil lenger sør flott! det er vel kanskje bløming på gang der og for tida? om du kommer om kinsarvik og tar turen innom lofthus og, kan du kjøre videre til odda, kjøre gjennom folgefonntunnelen og svinge innom sunndalen i maurangerfjorden, fra parkeringsplass oppe i dalen er det en kort spasertur til bondhusvatnet med bondhusbreen i bakgrunnen. rosendal og fjellene rundt er også flotte. fra rosendal kan en ta ferge over hardangerfjorden og sikkert komme seg i retning bømlo, hvis det ikkje er enklere å fortsette lenger ut og finne noe fergesamband e.l lenger ute. definitivt endel fine steder å se uten å legge ut på lange marsjer... og om du så skulle ønske det, så anbefales å ta et par timer til å gå "munketrappene", besøke nosi, og se fossene i opo, med utgangspunkt i lofthus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk om Geilo og Kinsarvik. Var en tur innom Kinso, opp til 3. eller 4. foss, og som var ekstremt vannførende. Bratt terreng med nedbør og mye vann i både luften og i lyngen. Turen var knall selv om det kun ble denne ene. Anbefaler andre som er i disse traktene å se det samme. Selv om det er bratt er det nok fint som utgangspunkt for langtur opp på vidda også.

post-2419-133474468353_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste kjørevei er nok over Haukeli. Det er endel mindre sideveier og gamle deler av veien som gjør at du kan komme deg unna den store veien på høyfjellsovergangen, uten at dette er noen direkte perler. I fjor sommer kjørte jeg innover en vei et stykke nær Haukeliseter for å nærme meg Vassdalsegga - Rogalands høyeste fjell - fint der, spesielt om du går noen meter innover fra der veien slutter. Forøvrig er det ikke lenger enn at du kjører turen til Bømlo på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.