Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt tatt opp i denne tråden 

Men fint med egen tråde om "konflikt" spesifikt om Hardangervidda.

Personlig tenker jeg at det er bra. Noen må sette foten ned og fjerning av stikka løype kan være ett bra alternativt enn feks komplett ferdsels forbud. Det DNT driver med i dag er ekstrem tilrettelegging for masseturisme. Har selv prøvd meg på noen turer, og man kan tidvis stå i kø enkelt plasser. Det er ikke bra for den totalt opplevelsen av turen er min erfaring. Manglende tilrettelegging, gjør at man må selv ta ansvar, stake ut kurs, sjekke kompasset og faktisk ta vurderinger underveis. Dette vil selvfølgelig påvirke mange for å ta turen, men det tenker jeg er bra for naturen og villreinen.

Selv om det ikke er tilrettelegging og stikka løyper, betyr det ikke at det pr nå er ferdselsforbud eller begrensinger i allemannsretten. Det tenker jeg er positivt. 

Er ingen grunneier av betydning, men verner godt om de måla jeg eier :-)

Man skal selvfølgelig ikke sluke rått alt grunneiere kommer med. Men de har selvfølgelig en agenda og kan ha nytte for seg. De ønsker selvfølgelig om å verne sitt og sine rettigheter, men så lenge det er en nasjonalpark er det begrensninger hva de kan gjøre eller ikke. DNT har ikke mer førsterett på Hardangervidda enn oss andre som ikke eier fjøra på Hardangervidda. De har selvfølgelig kommersielle interesse av å holde hytter og løype oppe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.