Bjerknez Skrevet 4. februar Skrevet 4. februar (endret) Egentlig fullstendig meningsløst og spørre om tilbakemeldinger på en sekk man allerede har bestillt, men uansett artig og høre fra mer erfarne friluftsfolk rundt hva dem mener om denne sekken..... Jeg kjøpte den egentlig ut fra to ganske simple grunner. Den var billig, merket er ganske kjent, å den så bra ut på bildet. (Sånn... nå har jeg sagt det) Grunnen til at jeg ikke tar en slik sekk høytidelig nok til å rådføre meg før kjøp er at jeg nok allerede vet at selv denne sekken er overkill for mitt bruk. For hovedmålet (tro det eller ei) er at jeg kjøpte den for å samle alt campingutstyret mitt ett sted innenfor husets fire vegger 360 dager i året. 😅 Jeg kommer ikke til å bevege meg ut på lange ekspedisjoner og i beste fall snakker vi 1-2 overnattinger under 1 km. Fra der jeg parkerer bilen. Men da kan jeg ha med meg alt av komfort veldig enkelt, jeg får samlet alt utstyr på ett sted og sekken koster tross alt ikke stort mer enn det en smartboks med lokk på 60 liter koster på Europris. Det eneste jeg ikke kan lagre i sekken over tid er nok dun soveposen som vistnok aldri bør ligge komprimert året rundt, men det kan jeg leve med. Her er Forøvrig link til sekken jeg bestillte: https://www.xxl.no/stormberg-saltfjellet-backpack-60l-tursekk-gronn/p/1230954_2_Style Endret 4. februar av Bjerknez
Bjerknez Skrevet lørdag kl 15:25 Forfatter Skrevet lørdag kl 15:25 Det var på håret, men jaggu fikk jeg ikke plast til alt campingutstyret i/på sekken 3
frankdrebin Skrevet i går, 13:05 Skrevet i går, 13:05 Virker som litt mye dingeldangel. Særlig GSI-koppen. Hva har du i de to Molle-pungene? (antar førstehjelp pga merkingen, men du har to.. så jeg undrer)
Bjerknez Skrevet i går, 13:08 Forfatter Skrevet i går, 13:08 frankdrebin skrev (Akkurat nå): Virker som litt mye dingeldangel. Særlig GSI-koppen. Hva har du i de to Molle-pungene? (antar førstehjelp pga merkingen, men du har to.. så jeg undrer) Hehe, den kaffekoppen blir nok ikke hengende der og de to mollepungene er helt tomme og er hengt på mest for morroskyld. Men ja, man kan jo feste disse bedre selvsagt og kanskje ha førstehjelpsutstyr i den ene vertfall. I dne andre vet jeg ikke.
frankdrebin Skrevet i går, 13:22 Skrevet i går, 13:22 Det er gøy å skvise vekt. Jeg pakker ikke ultralett, men jeg prøver å komme langt ned i vekt sånn at jeg ha det komfortabelt på tur. Årets tur til Tafjord ble som følger: merk, veid vekt her er minus mat og snacks, så faktisk vekt på dagen var nokså likt det regnearket og planen sa det skulle bli. 2
Bjerknez Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Skal man gå langt så er jo vekt en viktig faktor. For meg spiller vekten liten trille. Om sekken skulle veie 40 kg. så bryr det meg ikke. Jeg skal nok uansett neppe bære den lenger enn maks 1-3 km.
+ingen87 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Hvis du ikke skal gå lengre enn det, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over sekken. 1
Bjerknez Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden ingen87 skrev (Akkurat nå): Hvis du ikke skal gå lengre enn det, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye over sekken. Hehe, nei det gjør jeg egentlig ikke heller
peik Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Hvis man skal gå kort og bære tungt kan man f eks kjøpe en god, gammeldags pakkrammesekk fra 80-tallet ... ☺️ Fikk denne klassikeren fra Bergans for 300 kr. Veier omtrent det samme som Stormberg-sekken din.
Bjerknez Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden Hehe, så ut som om man hadde hengt en sekk over et søplesekk stativ 😅 Neida, er sikkert kanon den sekken der. 1
Ørn Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden peik skrev (44 minutter siden): Hvis man skal gå kort og bære tungt kan man f eks kjøpe en god, gammeldags pakkrammesekk fra 80-tallet ... ☺️ Hehe - du snakker om meg nå 😁 Jeg bruker en Norrøna Hadeng La 3200 fra slutten av 70-tallet, som veier 3.7kg. Den er riktignok en god del mer luksuriøs enn Bergans-sekken ovenfor - Meget godt og behagelig bæresystem, sitter som et skudd og er stødig som et fjell med 25-30 kg i. Med den avtagbare ramme-utvidelsen i høyden kan man bære hvor mye som helst (har vanligvis ikke den montert). Den sekken brukes nettopp på turer med 5-10 km etapper, stapp full av kos & luksus. Skulle jeg hatt ny sekk ville det blitt en gedigen pakkramme igjen - noe sånt som Lundhags Saruk Expedition 110+10, Fjällräven Kajka 100 eller Norrøna recon 125L synkroflex. Men "dessverre" (egentlig heldigvis!) er gamle Hadengen i perfekt stand enda, og jeg er ikke overbevist om at de nevnte sekkene er veldig mye bedre, bortsett fra noen litt mer moderne løsninger her og der. Så da blir det trolig Hadeng fra 70-tallet og inn i evigheten... 🙂 1
peik Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Bergans Finnmark er bare 80 l, men med par pakksekker på ramma blir det sikkert 120 l 🤠 Endret 16 timer siden av peik 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå