Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskekroker fra Temu, noen korte erfaringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kort fortalt så har jeg lenge hatt den meningen at man gjerne kan bestille søkker, dupper og liknende hos Temu, men at man bør unngå kroker. 

Men etter å ha sett noen videoer på YouTube ble jeg fristet til å teste noen. 

De har blitt testet på mildt vitenskapelig vis, ved at jeg:

* fysisk kjenner på tuppene for å sjekke om de er skarpe. 
* trekker i begge ender av dem med en knipetang (med en splitt ring på kroksiden) for å sjekke hvor sterke de er. 
* teste vridningsmotstand med fingre og knipetenger
* gjør det samme med tilsvarende kroker fra Mustad. 

9KM DWLife: 
image.thumb.png.f871e4845001f4aa518c84e4eed7ee4a.png

Her var det 160 sirkel kroker for 81 kroner. Og etter å ha testet dem kan jeg ikke si noe annet enn at dette er helt fantastisk verdi for pengene. Krokene virker minst like gode som Mustad kroker i tilsvarende prisklasse. Dette er gode kroker, fullt på høyde med Mustad, men ligger nok litt under Owner sine. 

Natufish EWG Krok #10
image.png.28081cbfef69b2fc16e0b78af3f61ef2.png

Dette er ikke en kroktype jeg normalt bruker, og den har mye tynnere streng enn jeg er vant med. I tillegg er det str 10 som er veldig små kroker. Inntrykket jeg får er at de er verken spesielt gode eller dårlige, hvis man skal fiske etter småfisk så hadde jeg glatt brukt dem, men du hadde nok uten tvil tapt en storfisk på de her. Så jeg ville ikke ha kjøpt dem igjen, i alle fall ikke i så liten størrelse. Men når det er snakk om 50 kroker for 40 kroner, så virker de helt greie. 

image.thumb.png.045653f00ffd8bbf947da7fdf36f319d.png
Hirisi Dropshot Kroker, de her var bare helt sinnsykt 
skarpe og ekstremt sterke for størrelsen. Dette ligger helt oppe i samme klasse som feks Owner-kroker. Og når 50 stk koster kun 34 kroner så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å anbefale de her på det varmeste. Dette er bare helt utrolig bra, bedre enn noe som helst tilsvarende jeg har kjøpt i Norge. 

image.thumb.png.a016cf89794a2736e62bdfefcaa929b0.png

Nonamne  Dropshot Kroker, 200 stk for 53 kroner. Oppfattes som tilsvarende skarpe og sterke som Mustad sine klassiske mark-kroker. 

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er jevnt over imponert.
Det er variasjon, 9KM og Hirisi (Merkevarer) holdt mye høyere kvalitet enn varene uten merkenavn. 
Men det ingen av krokene her jeg oppfatter som dårlige, dette er rett og slett gode produkter alt sammen. Og variasjonen er ikke noe større enn hva jeg har opplevd fra Skittfiske.no eller den lokae sportsbutikken. 

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.