Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en en "våt" drøm siden 2022, da jeg padla fra Vestfossen til Drammen, om å starte oppe ved Fiskumvannet. (Har så mye på lista så ting blir utsatt og utsatt, og nye ting planer kommer til)

Vet at det er en rasteplass ved overgangen til Eikeren (sykla forbi), og en av ideene har vært å ta toget til Darbu å rusle bort... ikke lange betan. Heller ikke langt å går fra Vestfossen.

Men nå må kan jeg kikke gå så alt for mye grunnet skade, og der at på foto og gps-kart at det kanksje er mulig å starte ved Darbu kirke

Skjermbilde2025-11-03194534.png.bc74cf8a313869ca4e1dcb2f3141b2d3.png

Enten ved brygga her, 

Skjermbilde2025-11-03194601.png.c2916020bdb9ad76cb75632cfe491b8b.png

Eller å gå litt ned mot vannet, om det er mulig. 

Bildet siker ikke mye om det er myr, gjørme, busk, kratt etc. som gjør det kjipt å komme ned til vannet.  

Noen som har peil? 

Satser på opphold og padleforhold på lørdag... da kan det padles ned til Mjøndalen, og se på foppball. 

Annonse
Skrevet (endret)

image.thumb.png.b1135500e34cce325e2a33b1ff78ac33.png

Hvis jeg skjønner det riktig er det bare snakk om å padle denne relativt korte strekningen på 200 meter? Eller lurer du på om det er mulig å padle lengre i elven? 

Ut i fra det jeg kan se så ligger det en båt der, og det ser også ut til at det går en gårds/traktorvei helt ned til elven forbi Fiskum Gamle Kirke. Sjekk gulesider flyfoto, det var beste bildet jeg fant. 

Det er også tydelig at det er mer enn dypt nok til å padle den korte strekningen. Så her tør jeg påstå det vil gå helt fint forutsatt at du har lov til å kjøre frem til Fiskum Gamle Kirke. 

Endret av Gabs88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.