brage Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hei ! Jeg er blitt fortalt at det blå nettet på nye kart er forskjellig fra svart nett. Er det riktig og er i så fall forskjellen så vesentlig at det ikke er tilrådelig å bruke GPS-posisjonen på de gamle kartene. Spørsmål 2: Min eTrex er kjøpt i en militærbutikk i Kosovo for 5-6 år siden. Jeg har fått vite at det vistnok er en modell Europa som kanskje ikke selges i Norge. Blir en slik GPS oppgradert, for å si det på den måten, ved at den automatisk viser posisjon i blått nett eller må det gjøres noe med den ? Takknemlig for svar. Siter
Vandrefalk Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Svart rutenett refererer til Europeisk Datum, blått rutenett EUREF89 (WGS84). Du går inn i menyen i GPS`en og setter kartdato til gjeldende geodetisk datum... Siter
brage Skrevet 7. april 2007 Forfatter Skrevet 7. april 2007 Hei ! Takk for svar. Det er fortsatt noe jeg lurer på, men det vil jeg eventuelt komme tilbake til. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.