Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte mellom sluk og wobbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å fiske litt med både sluker og wobbler.

Hvordan kan man effektivt bytte mellom disse når man er ute å fisker?

Kan man f.eks bruke en wobblerhempe til sluk også? Eller må man bare kappe av fortommen også knyte på en wobbler/sluk?

Annonse
Skrevet
1 hour ago, Espen Ørud said:

Jeg tror jeg biter av en sluk og knyter på en wobler med rapalaløkke fortere enn jeg skulle åpnet en hempe, av ned en enhet, tredd på ny enhet og lukket den igjen. Så får du selv vurdere hvor lat du egentlig er... 

😉

Da er du utrolig mye bedre å knyte enn det jeg er... 

Jeg bruker hempe til alt, og da nesten utelukkende denne typen. Link til BKK Fast Snap

Den har ingen lås, man bare sklir sluken inn og ut, så det tar svært kort tid å bytte. 

Skrevet
Gabs88 skrev (6 timer siden):

Jeg bruker hempe til alt, og da nesten utelukkende denne typen. Link til BKK Fast Snap

Den har ingen lås, man bare sklir sluken inn og ut, så det tar svært kort tid å bytte. 

I tillegg får man byttet ut noen cm med potensielt slitt snøre/knute for hver gang. 

Skrevet (endret)
3 hours ago, Espen Ørud said:

I tillegg får man byttet ut noen cm med potensielt slitt snøre/knute for hver gang. 

Får en følelse av at du kan holde på ganske lenge med samme sluk, mens jeg bytter gjerne hvert 3-5 kast inntil jeg finner den jeg får fisk på. Bytter ofte mellom store og små wobblere samt langtkastende, dykkende osv. 

Så sjekker jeg i stedet knuten etter hver gang jeg har fått fisk. Binder skjelden mer enn et par ganger per dag. 

Endret av Gabs88
Skrevet
Gabs88 skrev (12 timer siden):

Fungerer denne like bra til 7-21 gr wobblere og 12 gr sluker? :)

Skrevet (endret)
6 hours ago, Sputnik21 said:

Fungerer denne like bra til 7-21 gr wobblere og 12 gr sluker? :)

Str. 1 og 2 gåt greit til det meste innenfor det segmentet. 

Str. 0 kan bli litt liten i enkelte tilfeller. 

Endret av Gabs88

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.