+Bryggekar Skrevet onsdag kl 21:06 Skrevet onsdag kl 21:06 fjellræv skrev (På 10.6.2025 den 18.46): Hvordan oppbevarer du knekkebrød? Jeg har hatt det i en plastikk matboks men blir allikevel knust. Øverst i sekken. Har aldri blitt knust! Siter
GrendelRaptor8 Skrevet i går, 05:27 Skrevet i går, 05:27 Jeg har ikke forsøkt selv for jeg har som regel med nok drivstoff til det jeg skal, men den hurtigkokte risgrøten: hvis man koker opp vann og har i grøt, og lukker lokket på gryte/kjele etc og lar den stå 5-6 minutt, vil ikke det være nok til at den blir ferdig på egenhånd uten å stå over varme? Jeg har gjort dette selv noen ganger med havregrøt hvor jeg bare lar den stå i gryten en liten tid etter å ha skrudd av varmen, og jeg synes den blir ferdig nok av det. Eller må den faktisk koke i 5 minutt? Siter
+sofasliter Skrevet i går, 06:37 Skrevet i går, 06:37 GrendelRaptor8 skrev (1 time siden): Jeg har ikke forsøkt selv for jeg har som regel med nok drivstoff til det jeg skal, men den hurtigkokte risgrøten: hvis man koker opp vann og har i grøt, og lukker lokket på gryte/kjele etc og lar den stå 5-6 minutt, vil ikke det være nok til at den blir ferdig på egenhånd uten å stå over varme? Jeg har gjort dette selv noen ganger med havregrøt hvor jeg bare lar den stå i gryten en liten tid etter å ha skrudd av varmen, og jeg synes den blir ferdig nok av det. Eller må den faktisk koke i 5 minutt? Du kan jo lage en "cozy", dvs isolerende trekk som passer til kjelen. Søk litt på YT, så finner du veiledning for å lage slike. Siter
Omnilite Skrevet i går, 07:38 Skrevet i går, 07:38 sofasliter skrev (50 minutter siden): Du kan jo lage en "cozy", dvs isolerende trekk som passer til kjelen. Søk litt på YT, så finner du veiledning for å lage slike. Jeg bruker et Primus Prime Tech stove kit (1.3 l) en del på sommeren. Der er innpakningsposen en "cosy". Den er utrolig effektiv til å holde på varmen. Pasta som skal kokes i 10min settes i denne etter oppkok. Et nytt oppkok etter nesten 10min tar sikkert under 20sek til det fosskoker igjen. Burde fungere som bare det på grøt. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden BendikIv skrev (22 timer siden): Spiser alltid havregrøt til frokost her, gjør som @sofasliter og har så mye vann i at det blir litt suppe-aktig. Med nok melkepulver synes jeg det blir ganske digg. Mye bedre enn tykk, seig og limete havregrøt med lite vann i alle fall. Jeg blander i babygrøt-pulver i havregrøten. Får en bra smak og konsistens, så kan man variere smaken mye med forskjellig babygrøt 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Hvis vekt og volum er viktigst, synes jeg frokostblanding med nøtter og tørrmelk fungerer best av alt. Veldig høyt kcal innhold, raskt å tilberede, og trenger ikke å bruke ett eneste gram med gass Jeg har med en liten kopp/boks med tett lokk, tilsetter kaldt vann, og rister. Vaskes egentlig ren på samme måten etterpå. Egentlig fantastisk på smak også, her kan man variere i det uendelige. 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Tror jeg brakk meg 4 ganger bare etter å ha lest trådtittelen... Tror jeg fortsetter med min vanlige turmat en stund til.... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.