Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Romfølelsen ser i hvert fall veldig god ut!

Jeg liker også den litt avslappede fargen. Hvor gjennomsiktig er ytterduken? Kan man se hva som foregår på innsiden av teltet på dagtid?

Skrevet
sneakyowl skrev (10 minutter siden):

Romfølelsen ser i hvert fall veldig god ut!

Jeg liker også den litt avslappede fargen. Hvor gjennomsiktig er ytterduken? Kan man se hva som foregår på innsiden av teltet på dagtid?

Nei. Ikke det jeg har sett så langt.. Fult mulig kose med dama 🤪😄

Her er et bilde jeg tok i kveld med ganske så sterk led lys i teltet. IMG_8256.thumb.jpeg.ae0f7911c9bd3784f494361c948cdc98.jpeg

• Liker 1
  • Hehe 1
Skrevet (endret)

Ble en ganske så tøff jomfrutur. Endte opp med sterk kuling utover natta med vindkast opptil 20-21 m/s. Teltet stod stødig men etter 3-4 timer så kastet jeg inn håndkle, og fant en lunere plass lenger inn i skogen. 
Var enkelt ta det ned i sterk vind og sette det opp igjen.

IMG_8264.thumb.jpeg.22acf10089d6c4a17179138917ee645d.jpegIMG_8265.thumb.jpeg.845e9c7ee7ee8d8c020bb85892a52324.jpegIMG_8263.thumb.jpeg.a10c8b3a87554a33cda078c008c5a111.jpeg

Endret av Kosekosen
  • Liker 8
Skrevet (endret)

Nye Reinsfjell dome ut som et gjennomtenkt design som utbedrer flere av tingene jeg ikke likte med gamle Reinsfjell, god balanse mellom lett/kompakt og romslig/stabilt. Sikkert et veldig bra telt til sommerhalvåret som bør tåle mye vind om det er bardunert riktig, og perfekt som et telt nummer to om man har et kraftigere telt til vinterbruk.

Hadde forrige Reinsfjell SL og Exped Orion 2 Extreme tidligere, og fant ut at jeg foretrekker kuppeltelt med kryssende stenger og kjøpte Abisko Dome 3 som har ganske lik konstruksjon som nye Reinsfjell, men er en kilo lettere på 2.6kg vs 3.7kg. Reinsfjell Dome SL pakker sikkert en god del mindre (15D duk og 8.6mm stenger) og ser ut som det er litt lettere å sette opp alene, mens Abisko er bedre egnet til helårsbruk (20D duk med 40D forsterkning langs bakken og 9.6mm stenger).

Dette blir sikkert en bestselger, blir spennende å se om/når de kommer med en Pro modell i 30D som blir mer sammenlignbar med Abisko Dome 3. Den blir sikkert populær i kajakkmiljøet!

Endret av Forsakencowboy
Skrevet (endret)
Forsakencowboy skrev (1 time siden):

Nye Reinsfjell dome ut som et gjennomtenkt design som utbedrer flere av tingene jeg ikke likte med gamle Reinsfjell, god balanse mellom lett/kompakt og romslig/stabilt. Sikkert et veldig bra telt til sommerhalvåret som bør tåle mye vind om det er bardunert riktig, og perfekt som et telt nummer to om man har et kraftigere telt til vinterbruk.

Hadde forrige Reinsfjell SL og Exped Orion 2 Extreme tidligere, og fant ut at jeg foretrekker kuppeltelt med kryssende stenger og kjøpte Abisko Dome 3 som har ganske lik konstruksjon som nye Reinsfjell, men er en kilo lettere på 2.6kg vs 3.7kg. Reinsfjell Dome SL pakker sikkert en god del mindre (15D duk og 8.6mm stenger) og ser ut som det er litt lettere å sette opp alene, mens Abisko er bedre egnet til helårsbruk (20D duk med 40D forsterkning langs bakken og 9.6mm stenger).

Dette blir sikkert en bestselger, blir spennende å se om/når de kommer med en Pro modell i 30D som blir mer sammenlignbar med Abisko Dome 3. Den blir sikkert populær i kajakkmiljøet!

Takk for utfyllende forklaring. Veldig fornøyd med mitt, som stod overraskende bra første natta 3-4 timene det stod på i 20 m/s kast. Nesten ingen blafrelyd og duken var omtrent aldri i kontakt med innterteltet. Stod stødig og godt i vinden. Var festet godt med alle festepunkter. Perfekt telt til mitt bruk 👍🏻

Endret av Kosekosen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.