Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen annen lim som funker til forsterking av ally kano synest den bergans selger er veldig dyr vist eg skal ha til alle stengene i bunnen finnes det noe som er billigere 

Annonse
Skrevet
30 minutes ago, Espen Ørud said:

Det er vel helt vanlig kontaktlim vil jeg anta.

Skjønner for øvrig ikke hva du mener du vil forsterke med alle stengene i bunnen. Kan du tegningsforklare?

Beklager at det var dårlig forklart 

Tenkte noen sånt har ikke så tjukk rull så tenket vist eg tar en stripe der stengene er  

IMG_3300.jpeg

Skrevet
5 minutes ago, Gabs88 said:

Stengene trenger vel ikke noen forsterkning i utgangspunktet?

Beklager dårlig forklart av meg 

blir noe sånt tenket eg har bare så tjukk rull så tenker og ta der det er mest utsatt

IMG_3300.jpeg

Skrevet (endret)

Polymarine PVC

Jeg brukte den for et par år siden, tror jeg betalte 330kr for en boks da.

https://nauticpro.se/products/pvc-70-ml-enkelt-del-selvklaebende?=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=NauticproNO&utm_content=Polymarine%2C+PVC+1-+komp.+lim70+ml+-+Oppustelige+produkter&gad_campaignid=22374516415&shpxid=c0945fed-f469-4a32-98d0-a7645bb2642e

Her er den litt billigere. 

Det sagt, fremdeles skaptisk til om du trenger forstrekninger med mindre du har en helt spesiell grunn til det, eller eventuelt pussed opp en gammel slitt kano.

Endret av Gabs88
Skrevet
2 minutes ago, Gabs88 said:

Polymarine PVC

Jeg brukte den for et par år siden, tror jeg betalte 330kr for en boks da.

https://nauticpro.se/products/pvc-70-ml-enkelt-del-selvklaebende?=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=NauticproNO&utm_content=Polymarine%2C+PVC+1-+komp.+lim70+ml+-+Oppustelige+produkter&gad_campaignid=22374516415&shpxid=c0945fed-f469-4a32-98d0-a7645bb2642e

Her er den litt billigere. 

Det sagt, fremdeles skaptisk til om du trenger forstrekninger med mindre du har en helt spesiell grunn til det, eller eventuelt pussed opp en gammel slitt kano.

Kano er nesten helt ny kjøpte den på Finn og følget med 2 ruller så tenker det kan være lurt og forsterke den for at den skal vare lengre og tåle litt mer har hatt tanke om det kansjke er bare lettest og ikke forsterke den og bare kjøpt helt ny duk når den eg var nå er blitt utslitt 

Skrevet
Just now, somp said:

Kano er nesten helt ny kjøpte den på Finn og følget med 2 ruller så tenker det kan være lurt og forsterke den for at den skal vare lengre og tåle litt mer har hatt tanke om det kansjke er bare lettest og ikke forsterke den og bare kjøpt helt ny duk når den eg var nå er blitt utslitt 

Jeg ville heller ha tenkt på å forsterke feks fronten først når jeg begynner å se slitasje.

Ally kanoer er i min erfaring svært holdbare som de er, så med mindre du har tenkt deg ut på noen form for ekspedisjonstur så ville jeg ikke ha gjort noe med mindre jeg ser synlig slitasje.

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Gabs88 said:

Jeg ville heller ha tenkt på å forsterke feks fronten først når jeg begynner å se slitasje.

Ally kanoer er i min erfaring svært holdbare som de er, så med mindre du har tenkt deg ut på noen form for ekspedisjonstur så ville jeg ikke ha gjort noe med mindre jeg ser synlig slitasje.

Ok det var smart vil nok gjøre de 

Skrevet
Marius Engelsen skrev (8 timer siden):

Om du ønsker noe slags polstring mellom stengene og duken, kan du kanskje bruke teip på stengene, eller på kanoduken i stedet.

Mye raskere, billigere og enklere, skulle jeg tro.

Hvis du f.eks. markerer med tusj hvor stengene er når kanoen er satt sammen, kan du dra over en vanlig macgyverteip der når du tar ut stengene. Vasker du med rødsprit, og gjør dette et varmt sted, burde det henge ganske bra.

Stengene i bunn har da ikke kontakt med duken.

Bunnmatta er jo mellom...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.