somp Skrevet fredag kl 19:18 Skrevet fredag kl 19:18 Er det noen annen lim som funker til forsterking av ally kano synest den bergans selger er veldig dyr vist eg skal ha til alle stengene i bunnen finnes det noe som er billigere Siter
+Espen Ørud Skrevet fredag kl 19:26 Skrevet fredag kl 19:26 Det er vel helt vanlig kontaktlim vil jeg anta. Skjønner for øvrig ikke hva du mener du vil forsterke med alle stengene i bunnen. Kan du tegningsforklare? 1 Siter
+Gabs88 Skrevet fredag kl 19:54 Skrevet fredag kl 19:54 Stengene trenger vel ikke noen forsterkning i utgangspunktet? Siter
somp Skrevet fredag kl 20:00 Forfatter Skrevet fredag kl 20:00 30 minutes ago, Espen Ørud said: Det er vel helt vanlig kontaktlim vil jeg anta. Skjønner for øvrig ikke hva du mener du vil forsterke med alle stengene i bunnen. Kan du tegningsforklare? Beklager at det var dårlig forklart Tenkte noen sånt har ikke så tjukk rull så tenket vist eg tar en stripe der stengene er Siter
somp Skrevet fredag kl 20:01 Forfatter Skrevet fredag kl 20:01 5 minutes ago, Gabs88 said: Stengene trenger vel ikke noen forsterkning i utgangspunktet? Beklager dårlig forklart av meg blir noe sånt tenket eg har bare så tjukk rull så tenker og ta der det er mest utsatt Siter
+Gabs88 Skrevet fredag kl 20:12 Skrevet fredag kl 20:12 (endret) Polymarine PVC Jeg brukte den for et par år siden, tror jeg betalte 330kr for en boks da. https://nauticpro.se/products/pvc-70-ml-enkelt-del-selvklaebende?=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=NauticproNO&utm_content=Polymarine%2C+PVC+1-+komp.+lim70+ml+-+Oppustelige+produkter&gad_campaignid=22374516415&shpxid=c0945fed-f469-4a32-98d0-a7645bb2642e Her er den litt billigere. Det sagt, fremdeles skaptisk til om du trenger forstrekninger med mindre du har en helt spesiell grunn til det, eller eventuelt pussed opp en gammel slitt kano. Endret fredag kl 20:13 av Gabs88 Siter
somp Skrevet fredag kl 20:21 Forfatter Skrevet fredag kl 20:21 2 minutes ago, Gabs88 said: Polymarine PVC Jeg brukte den for et par år siden, tror jeg betalte 330kr for en boks da. https://nauticpro.se/products/pvc-70-ml-enkelt-del-selvklaebende?=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=NauticproNO&utm_content=Polymarine%2C+PVC+1-+komp.+lim70+ml+-+Oppustelige+produkter&gad_campaignid=22374516415&shpxid=c0945fed-f469-4a32-98d0-a7645bb2642e Her er den litt billigere. Det sagt, fremdeles skaptisk til om du trenger forstrekninger med mindre du har en helt spesiell grunn til det, eller eventuelt pussed opp en gammel slitt kano. Kano er nesten helt ny kjøpte den på Finn og følget med 2 ruller så tenker det kan være lurt og forsterke den for at den skal vare lengre og tåle litt mer har hatt tanke om det kansjke er bare lettest og ikke forsterke den og bare kjøpt helt ny duk når den eg var nå er blitt utslitt Siter
+Gabs88 Skrevet fredag kl 20:24 Skrevet fredag kl 20:24 Just now, somp said: Kano er nesten helt ny kjøpte den på Finn og følget med 2 ruller så tenker det kan være lurt og forsterke den for at den skal vare lengre og tåle litt mer har hatt tanke om det kansjke er bare lettest og ikke forsterke den og bare kjøpt helt ny duk når den eg var nå er blitt utslitt Jeg ville heller ha tenkt på å forsterke feks fronten først når jeg begynner å se slitasje. Ally kanoer er i min erfaring svært holdbare som de er, så med mindre du har tenkt deg ut på noen form for ekspedisjonstur så ville jeg ikke ha gjort noe med mindre jeg ser synlig slitasje. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet fredag kl 20:38 Skrevet fredag kl 20:38 (endret) . Endret 22 timer siden av Marius Engelsen 1 Siter
somp Skrevet i går, 00:44 Forfatter Skrevet i går, 00:44 4 hours ago, Gabs88 said: Jeg ville heller ha tenkt på å forsterke feks fronten først når jeg begynner å se slitasje. Ally kanoer er i min erfaring svært holdbare som de er, så med mindre du har tenkt deg ut på noen form for ekspedisjonstur så ville jeg ikke ha gjort noe med mindre jeg ser synlig slitasje. Ok det var smart vil nok gjøre de Siter
+Espen Ørud Skrevet i går, 04:56 Skrevet i går, 04:56 Marius Engelsen skrev (8 timer siden): Om du ønsker noe slags polstring mellom stengene og duken, kan du kanskje bruke teip på stengene, eller på kanoduken i stedet. Mye raskere, billigere og enklere, skulle jeg tro. Hvis du f.eks. markerer med tusj hvor stengene er når kanoen er satt sammen, kan du dra over en vanlig macgyverteip der når du tar ut stengene. Vasker du med rødsprit, og gjør dette et varmt sted, burde det henge ganske bra. Stengene i bunn har da ikke kontakt med duken. Bunnmatta er jo mellom... Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Espen Ørud skrev (3 timer siden): Stengene i bunn har da ikke kontakt med duken. Bunnmatta er jo mellom... Ja, det er klart. Var jeg som misforstod problemstillingen helt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.