GrendelRaptor8 Skrevet 19. april Skrevet 19. april Har vi noe høyfjellsområder syd for Dovre hvor det ikke slippes sau på beite? Planlegger noen av sommerens høyfjellsturer, og jeg er så JÆVLA LEI sau. Saudritt, bræking og sauebjeller rundt teltduken kl 03:30. Kjenner jeg er villig til å ta mange timer i bil hvis det betyr saufritt. Men disse djevelens husdyr slippes kanskje landet rundt uten unntak? Siter
Heriks Skrevet 19. april Skrevet 19. april lite med høyfjell, men hadde prøvd et sted innenfor det røde skraverte område ... ulvesonen altså .. Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 19. april Forfatter Skrevet 19. april Heriks skrev (17 minutter siden): lite med høyfjell, men hadde prøvd et sted innenfor det røde skraverte område ... ulvesonen altså .. kun over tregrensa er aktuelt Siter
Heriks Skrevet 19. april Skrevet 19. april GrendelRaptor8 skrev (16 minutter siden): kun over tregrensa er aktuelt Man kan vel kanskje få karra seg så vidt det er over tregrensa inne i Fulufjellet eller over hos naboen i Fulufjället. Eller er det vel fort sau over hele fjøla i fjellområder syd for Dovre tenker jeg ... Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 19. april Forfatter Skrevet 19. april (endret) Heriks skrev (1 time siden): Man kan vel kanskje få karra seg så vidt det er over tregrensa inne i Fulufjellet eller over hos naboen i Fulufjället. Eller er det vel fort sau over hele fjøla i fjellområder syd for Dovre tenker jeg ... og det er ikke sauebeite i Fulufjellet? Endret 19. april av GrendelRaptor8 Siter
Heriks Skrevet 19. april Skrevet 19. april GrendelRaptor8 skrev (5 minutter siden): og det er ikke sauebeite i Fulufjellet? Vel, i følge beitestatistikken til Nibio ble det sluppet 704 sau og lam på beite i hele Rendalen og Trysil kommune i 2023, sammenlignet med f.eks over 60 000 i kommunene som har Hardangervidda. Så vil tro sannsynligheten for å treffe på dem er noe mindre, men man skal jo aldri si aldri .. Sverige har vel knapt nok sau i den delen av landet uansett. 1 Siter
Bryggekar Skrevet 27. april Skrevet 27. april GrendelRaptor8 skrev (På 19.4.2025 den 19.55): Har vi noe høyfjellsområder syd for Dovre hvor det ikke slippes sau på beite? Planlegger noen av sommerens høyfjellsturer, og jeg er så JÆVLA LEI sau. Saudritt, bræking og sauebjeller rundt teltduken kl 03:30. Kjenner jeg er villig til å ta mange timer i bil hvis det betyr saufritt. Men disse djevelens husdyr slippes kanskje landet rundt uten unntak? Lengst nord i Langsua var det ikke sau i fjor i alle fall. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.