dahl Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hvilken lengde / gram har du på rapala stanga ? Ser at det er forskjellige lengde/ gram i i handelen Siter
havardbr Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden dahl skrev (1 time siden): Hvilken lengde / gram har du på rapala stanga ? Ser at det er forskjellige lengde/ gram i i handelen 6,6 fot, 3-10 gram. Mange vil si 3-10g er for lite, men det passer fint for meg som kun fisker for mat på tur. Kvaliteten er over all forventning. Firedelt stang gjør at den pakker utrolig lett. Siter
foroll Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden On 8/7/2025 at 1:50 PM, havardbr said: Kult! Kjekt å se at du har fått bra fisk med stanga @ingen87 Jeg har selv brukt den på et par fjellturer og liker den også godt. Opplever også det samme med at kastene går veldig høyt, men det er vel en vanesak for oss som er vante med BeastMaster. Jeg kan gjerne anbefale Silvercreek til andre, som kanskje har vurdert samme stang. Men jeg er faktisk mer fan av kortere stenger, og har gått til innkjøp av en firedelt Rapala Classic Countdown som i kombinasjon med en billig Shimano snelle har vært utrolig gøy å fiske med. Og ammunisjon for lett elve og fjellfiske: Silvercreek'en blir nok dessverre ikke med på de lengre turene, da jeg mye heller foretrekker den lette vekten og kompakte størrelsen på Countdown stanga. Nå sporer jeg kanskje ytterligere av tråden, men favorittstanga mi er en Shimano Forcemaster på 6 fot med 3-14 g kastevekt. Det er alltid den som blir med når fiske ikke er hovedplanen "men det kan være artig å ta noen kast". Med en 1000-snelle og en liten slukboks veier fiskeutstyret svært lite. Kaster både lengre enn man skulle tro og rimelig presist. Den er litt røff å kjøre fisk på, men desto morsommere. Jeg har andre stenger som er bedre, men den har gitt meg mye glede. Siter
+Gabs88 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 3 hours ago, foroll said: Nå sporer jeg kanskje ytterligere av tråden, men favorittstanga mi er en Shimano Forcemaster på 6 fot med 3-14 g kastevekt. Det er alltid den som blir med når fiske ikke er hovedplanen "men det kan være artig å ta noen kast". Med en 1000-snelle og en liten slukboks veier fiskeutstyret svært lite. Kaster både lengre enn man skulle tro og rimelig presist. Den er litt røff å kjøre fisk på, men desto morsommere. Jeg har andre stenger som er bedre, men den har gitt meg mye glede. Nå er ikke Shimano Forcemaster det jeg vil kalle en lett stang.. 😛 Men så bruker jeg også gjerne 10 ganger så mye på stangen som det en Forcemaster koster/kostet når denne modellen var i salg. Og for de som er villig til å betale prisen, så finnes det en del ufattelig lette stenger på markeder, feks Daiwa Morethan, Daiwa Labrax, Shimano Lunamis eller en av mine nye favorittstenger, Yamaga Blanks Beta 10 fot 4-30g, en stang som kun veier 101 gram til tross for at den er 10 fot lang. Og 101 gram er vel sånn ca halvparten av vekten til en Shimano Forcemaster 3-14g om jeg husker riktig, tror den veide rundt 180g? Siter
foroll Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 33 minutes ago, Gabs88 said: Nå er ikke Shimano Forcemaster det jeg vil kalle en lett stang.. 😛 Men så bruker jeg også gjerne 10 ganger så mye på stangen som det en Forcemaster koster/kostet når denne modellen var i salg. Og for de som er villig til å betale prisen, så finnes det en del ufattelig lette stenger på markeder, feks Daiwa Morethan, Daiwa Labrax, Shimano Lunamis eller en av mine nye favorittstenger, Yamaga Blanks Beta 10 fot 4-30g, en stang som kun veier 101 gram til tross for at den er 10 fot lang. Og 101 gram er vel sånn ca halvparten av vekten til en Shimano Forcemaster 3-14g om jeg husker riktig, tror den veide rundt 180g? Jeg mente lett sammenlignet med de stengene det har vært snakk om her på 9-10 fot med kastevekter rundt 5-25 g. Mer som en kommentar rundt posten før meg som også nevnte gleden i en kort og lett fiskestang. Men Forcemaster 6 fot 3-14 g er uansett ganske lett på ca. 80 g. Jeg har flere bedre stenger, men er veldig glad i den forcemasteren. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.