Jump to content

Diverse spørsmål ang Hardangervidda på langs

Mountainking

Recommended Posts

34 minutes ago, Nikolaikp said:

Hvis først posen har blitt våt så tror jeg man bare må prøve å få luftet den så mye som mulig. Legg den på en stein i vinden feks eller heng den over bardunsnora på telt eller tarp👍 

Anbefaler veldig invisteringen, ikke noe digg å legge seg i en søkk våt pose om kvelden..

Helt klart !

Annonse
36 minutes ago, KS10 said:

Pakk soveposen i sekken om mulig, i vanntett trekk. Sea to summit blant annet har trekk/pakkposer som egner seg. Ellers vil jeg anbefale å kjøpe et brettbart skumunderlag med lukket cellestruktur først som sist (typ thermarest z lite). Bare fordeler med denne typen. Lettere å pakke ut/sammen og trekker null vann. Vil du ha en billig utgave av z-lite kan jeg gå god for Robens  zigzag slumber/slumber pro. 

God tur!

Må si jeg elsker bergans extreme, men er fordel med litt lettere liggeunderlag som også er 100% vanntett da. Så blir nok en slik en etterhvert !

Mountainking skrev (20 timer siden):

Må si jeg elsker bergans extreme, men er fordel med litt lettere liggeunderlag som også er 100% vanntett da. Så blir nok en slik en etterhvert !

Vanntett er en ting, men Z Lite har mange groper i seg som også kan være glade i å holde på vann. Det tar ikke så lang tid å riste og lufte det tørt, men verdt å være klar over. Jeg bruker det nevnte Therm A Rest trekket på mitt Z Lite også.

Edited by sneakyowl

1 hour ago, sneakyowl said:

Vanntett er en ting, men Z Lite har mange groper i seg som også kan være glade i å holde på vann. Det tar ikke så lang tid å riste og lufte det tørt, men verdt å være klar over. Jeg bruker det nevnte Therm A Rest trekket på mitt Z Lite også.

Høres perfekt ut. Takk 😊