Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellski,lengde


hermos

Anbefalte innlegg

hei,jeg har tenkt å kjøpe meg nye ski,og da har jeg sett på fisher boundless,så det jeg lurte på hva lengde jeg skal ha på di,jeg er 1,74 lang og 76kg ,der jeg skal kjøpe di sier di at jeg skal ha 1,90 lengde på di er det noen som kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er selv 182 og bruker 195 i fjellski (madshus glittertind) har prøvd liitt forskjellig å kommet frem til at dette er min optimale lengde når det gjelder bæreevne og svingevne. (enklere å svinge med kortere ski) så 190 bør passe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte meg nye ski i dag. Fisher 109, betalte 1300+ bindinger for dei noko som eg trur kan ha vore ein ok deal?? Skal en tur til Pyttbua i helga så da blir det test.

Blir litt usikker av å lese gjennom trådane her på forumet, mange forskellige meninger...

Har kjøpt skia 205cm lange (er sjøl 187) men har blitt litt usikker på om det kanskje er i lengste laget..??

Kjem til å bruke skia til turar i feks tafjordfjella og på feks. kolåstinden... På turar som Randers og liknande blir det fortsatt snowboard og truger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjøpte meg nye ski i dag. Fisher 109, betalte 1300+ bindinger for dei noko som eg trur kan ha vore ein ok deal?? Skal en tur til Pyttbua i helga så da blir det test.

Blir litt usikker av å lese gjennom trådane her på forumet, mange forskellige meninger...

Har kjøpt skia 205cm lange (er sjøl 187) men har blitt litt usikker på om det kanskje er i lengste laget..??

Kjem til å bruke skia til turar i feks tafjordfjella og på feks. kolåstinden... På turar som Randers og liknande blir det fortsatt snowboard og truger.

Får antagelig mine nye Fischer 109 i dag, håper det. Er selv 183 og kjøpte 188 lange ski. Mine forrige ski er 205 og æ synes de var for lang.

Men en god handel på skiene har du gjort, Fikk en pris på kr.4400 på ski + Morgedal skisko inkl frakt hit nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.