Gå til innhold
  • Bli medlem

Aclima Lightwool Shorts Long


henrikhoe

Anbefalte innlegg

Kjøpte to av disse
https://www.fjellsport.no/herreklaer/undertoy/underdeler/aclima-lw-shorts-long-man-jet-black

Jeg planlegger en tur til sommer, og litt usikker på hvordan jeg skal tolke (dette er hentet fra Aclima sine nettsider og ikke fjellsport)

"LightWool Shorts long er en lang boxershorts som er godt egnet til aktiviteter i sommerhalvåret, eller som baselayer på vinterstid. Stoffet er strikket i myk merinoull og egner seg som innerste lag mot huden."

Mulig jeg er dum nå, men tolker det dit hen, at denne kan brukes alene når det er varmt? Er det "innafor" og gå med baselayer alene uten noe utenfor, det er bare for å spare vekt, så jeg slipper å pakke egen shorts.

De kaller jo denne shorts:
https://www.aclima.no/aclima/122002001-06/lightwool-140-boxer-m-s-jet-black-l

Mens denne for shorts
https://www.aclima.no/aclima/122322001-05/lightwool-140-shorts-long-m-s-jet-black-m 

Endret av henrikhoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge er boxer, vanelig og lang. Har begge selv. Det som er digg med den lange er at jeg ikke opplever gnissing på lår, og at den holder seg på plass. Kan sikkert oppleves som varm, med det vender man seg til og kan være verdt det. 

Ps. Håper du har shorts uten på hvis jeg møter deg i skogen 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, henrikhoe said:

Mulig jeg er dum nå, men tolker det dit hen, at denne kan brukes alene når det er varmt? Er det "innafor" og gå med baselayer alene uten noe utenfor, det er bare for å spare vekt, så jeg slipper å pakke egen shorts.

On det er innafor eller ikke avhenger i min mening av anledningen, det er feks ingen som reagerer på at noen bader i vanlig boksershorts i et fjellvann, men om noen gjør akkurat det samme på en populær badestrand så vil mange reagere.

Så jeg vet ikke om jeg hadde gått rundt på butikken i en slik en, men jeg hadde ikke hatt noe som helst problem med å gå i fjellet med den.. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Gabs skriver, det er helt innafor å bruke bokser som shorts i fjellet. Etter min mening. Forskjellen på bokser ifht. badebukse, tights o.l. er bare materialet og de sosiale merkelappene vi forbinder med de. Det er ingen praktisk forskjell. Svinger du innom ei turisthytte eller andre høyt frekventerte turmål/stier/veier så ville jeg vurdert å dra på ei bukse og heller ofre litt temperaturkomfort mot sosial komfort.

Uten at jeg helt ser hvordan det skal bli ett problem ila såpass kort tid, så er det verdt å tenke på at ull har lavere slitestyrke enn menneskeskapte fiber, så den ullbokseren som uten problem skjuler alt innholdet når den er ny, gjør ikke nødvendigvis det etter en del bruk.

Nå skal jo du til Trøndelag, så alt dette er bare ett teoretiske problem. Du vil mest sannsynlig gå med bukse det aller meste av tiden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.