Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY: Race-fix tuppfeste for skifeller?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å lage race-tuppfeste for skifeller på skiene sine?

Jeg har Vølkl BMT 90 og Hagan Ultra 77. Nå som jeg er blitt vant med skifeller med race-fix feste i tuppen, og fellen kappet 20-25 cm fra bakskien, er det nesten så jeg kvir meg til å bruke Vølkl skiene som har ett annet tuppfeste og har bakfeste på fellene.

Jeg har gått Høgruta og mange andre flerdagersturer med Haganskiene, og festemetoden er overlegen.

Jeg kommer ikke på noen god måte å bruke eksisterende tuppfeste på Vølkl skiene til å mekke ett race lignende tuppfeste. Vurderer derfor å lage hakk i tuppen, og forsegle kuttflaten med tyntflytende lamineringsepoxy og lakk. Noen bedre tips/erfaringer?

Når dette er løst, tilpasser jeg Vølkl fellen med å sy på nytt feste i tuppen, og kapper den i hekken.

IMG_4797.jpeg

IMG_4798.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.