Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmont dakota lite gtx


Håkan S

Anbefalte innlegg

Har nu provat Garmont dakota lite gtx

De ser klumpiga ut men passar bra på smal fot och blir inte varma vid ca + 10 gr inga skavsår vid första användingen efter ca 20 km, vattentäta då det var mycket vatten även på vadställen och över våta spångar som ej kändes hala och först om spången lutar gled jag så långsamt att jag han flytta staven och höll balansen.

Är i Neubuck och om man värmer in impregnering av speciellt anpassad produkt för att behålla ljusa mocka färgen eller använder bivax  baserat fett som gör de mörka ska de vara vattentäta under någon veckas använding.

Provat montera mina Grivel xl stegjärn med remmar och de passar bra.

Bra stötdämpning och en runt omgående gummi vulkning på ca 25 mm ovan sulan.

Enda nackdel hitils är att sista hakar för snöröjning innan de går bak mot hälen hoppar ur när man lossar övre varven eventuellt kan man tryck in dessa hakar något.

651e840000f2200c488d54a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.