Gå til innhold
  • Bli medlem

Type telt


Ørretfiske25

Anbefalte innlegg

Gabs88 skrev (12 timer siden):

X-Mid 2 er nok ikke så lite som du tror, det er et reelt tomannstelt med nok plass til to personer.

Men hvis du vil ha frittstående telt med uteplass så er det beste i min erfaring å bruke Telt + Tarp. Jeg har denne konfigurasjonen selv med Hilleberg Niak + Hilleberg Tarp 5.

 

Mine preferanser er basert på +30 med erfaringer, så kjenner nå på peilepinnen hva jeg ønsker som det siste soloteltet (alder vettu). Ser på målene at Xmid ikke er for meg. Er ute etter et romslig telt, dermed et praktisk telt. Har allerede et lite og lett telt, men er ferdig med "krypinn". Liker heller ikke utseendet, ei heller oppsettet på Xmid.

På soloturer vil jeg helt slippe tarp og heller ha et romslig telt. De fleste langturene er også over tregrensa, så begrenset med muligheter for oppsetting. På turer med packraft brukes årene til oppsett hvis tarpen er med, og hvis vi er +2 på tur er tarpen gull som sosial arena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gabs88 skrev (14 timer siden):

 

Men hvis du vil ha frittstående telt med uteplass så er det beste i min erfaring å bruke Telt + Tarp. Jeg har denne konfigurasjonen selv med Hilleberg Niak + Hilleberg Tarp 5.

 

Jeg var på 2 ukers padletur fra Kristiansund til Sandnessjøen. Siste uken var det ØS PØS regnvær og mye vind.

Jeg brukte Hilleberg Unna, kombinert med 2 stk teleskop tarpstenger og en lett Naturehike Cloud tarp. Det fungerte ypperlig, og man får en fin uteplass og god utsikt :)

Jeg har i ettertid oppgradert til Exped Orion Extreme 2 som kajakktelt. Det gir mye bedre innvendig plass og høyde, men ikke samme friluftsfølelse og uteplass/terrasse som Unna+tarp gir. Så jeg vet ikke hva jeg liker best, egentlig.

Poenget er at jeg er enig. Lite telt pluss en liten tarp fungerer særdeles bra!

 

IMG_3918.jpeg

IMG_3919.jpeg

IMG_3920.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sånn at man ikke har prøvd ut ulike løsninger med telt&tarp i varierende terreng. Ønsker dog å redusere antall deler/løsøre og operasjoner på lengre turer, med unntak på turer det ikke skal bæres mye og langt. Savner også høyden jeg hadde på mitt gamle Golite Shangri-La. 

1704837964807.jpg

1704838039827.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.