Gå til innhold
  • Bli medlem

Firebox Prototype grill/ panne i støpejern


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_9641.thumb.jpeg.9322aba5cb9a9a3af3dcec5e583e0ec3.jpeg
Fireboxen passer inni støpejernspanna

Prototype på Firebox film

IMG_9640.thumb.jpeg.647a30f1ce6b5ca22c405308ff7fe067.jpeg

Firkanta panne på ei side.

IMG_9639.thumb.jpeg.6900aed72a4fce0a6e4bb1b5b9f4772a.jpeg

Grill på andre sida.

Ikke oppgitt noe vekt. Men ei firkanta panne hvor du kan legge kvistbrenneren inni er jo smart tenkt. Lite volum, kompakt.

Blir jo en rar kombo med hvis du har titan kvistbrenner og støpejerns panne! 
Hva tenker dere om komboen? Kvistbrennere er jo i skuddet for tida🤗

Litt artig at han lager en ærlig film hvor han tester hjemme i hagen, inkl viser hvor viktig rengjøring blir når du snur og egget blir sotete. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Memento mori skrev (26 minutter siden):

IMG_9641.thumb.jpeg.9322aba5cb9a9a3af3dcec5e583e0ec3.jpegIkke oppgitt noe vekt. Men ei firkanta panne hvor du kan legge kvistbrenneren inni er jo smart tenkt. Lite volum, kompakt.

Blir jo en rar kombo med hvis du har titan kvistbrenner og støpejerns panne! 
Hva tenker dere om komboen? Kvistbrennere er jo i skuddet for tida🤗

Litt artig at han lager en ærlig film hvor han tester hjemme i hagen, inkl viser hvor viktig rengjøring blir når du snur og egget blir sotete. 

Jeg tenker at den blir tung. Tenker derfor bil-camp. Til nød helgetur om du ikke skal bære langt og kun til en teltplass hvor du akter å bli over helgen. Jeg la også spesielt merke til, som du, at han etter å ha stekt bacon, tørke panna "rein" med flere tørk tørkepapir og litt matolje, hvorpå han stekte et egg som da likevel ble full av sotpartikler. Joda, ærlig test det, men .... Tenker at om han istedet for støpejern hadde laget denne i same materiale som sitt "Ultra Cook Kit", i hard anodisert alu, som også er uten non-stick belegg - der du "need to apply a seasoning as you would with Cast Iron cookwar", så hadde det blitt....bærbart...

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ideen, men synes også det blir litt merkelig med Titan kvistbrenner og panne i støpejern. Når du har fått sot på utsiden, så er den ikke så kjekk i sekken lenger.

Jeg har selv både Nano (2") og G2  (5") i titan. Til G2 så har jeg også grillristen, den er fin til entrecôte, grønnsaker ol. Men grillristen pakkes inn i trekket til G2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (På 3.9.2023 den 13.35):

Jeg tenker at den blir tung.

Spurte i tråden på YouTube og vekta ble oppgitt til 1615 gram for panna. 
 

 

sofasliter skrev (På 3.9.2023 den 16.22):

Jeg har selv både Nano (2") og G2  (5") i titan. Til G2 så har jeg også grillristen, den er fin til entrecôte, grønnsaker ol. Men grillristen pakkes inn i trekket til G2.

image.thumb.jpeg.2c20c143962c5d0d22d52fe605cbc83f.jpeg
Samme opplegget jeg har brukt, men har også brukt den lille grillrista i titan til G2 på Nano, den veier 46 gram. Ligger et lengere innlegg om dette på bloggen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.