Gå til innhold
  • Bli medlem

Hekta på t.... markedsføring?


zimwalker

Anbefalte innlegg

Jeg låner denne. Da det i aller høyeste grad gjelder Hekta på Tur (m.fl.!).

Jeg får ganske ofte nyhetsbrev i epost fra Fjellsport, Hekta på Tur, Milrab med flere. Ofte med ei overskrift "Ut på tur - opptil 70 % rabatt! Gjør et kupp!". Så går man inn og tenker at man skal finne noen gode tilbud, og så er det ofte bare 1-2 reservedel til et produkt ingen har, som er satt ned 70 %. 

Siden tråden gjelder Hekta på Tur sin markedsføring kommer et konkret eksempel fra epost igår:
TELTFEST - SPAR OPPTIL 50 %

Klikker meg inn på saken og finner stort sett bare Gipfel kraftig nedpriset, mens øvrige teltmodeller er priset ned til det andre nettbutikker tar. Langt fra noen fest spør du meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
12 hours ago, ingen87 said:

Så går man inn og tenker at man skal finne noen gode tilbud, og så er det ofte bare 1-2 reservedel til et produkt ingen har, som er satt ned 70 %. 

Ja man føler seg jo litt lurt av slikt. Og etter noen ganger så slutter man å klikke seg inn på tilbudene, for man vet liksom hva man finner når det står "opptil" eller "inntil" x-% rabatt.  Enten så hadde de bare en eller to eksemplarer av en kurant vare med så høy rabatt da salget startet, eller så hadde de bare noen "ukurante" ting du aldri vil trenge - som du sier. Andre ganger har de noen flere varer med litt høy rabatt, men da gjerne kun varer av "eget merke", enten de nå heter Falkeberg eller Urberg eller what not,,,😕

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Må innrømme at jeg kjøpte en WarmPeac Viking 300 L/W pose i fjor - og at jeg ikke har brukt den enda. Men det skal jeg nå i sommer. Mens jeg holder på å pakke sjekket jeg bare hva Hekta skriver om temp grensen på denne. Men da så jeg også følgende nederst under Beskrivelse:
 

Sitat

 

Testet av Turblogger
Dette skriver turbloggeren Bjarne Heyerdahl Sætrang om Viking posen:

"Det er sjelden jeg har sovet så godt på tur som nettene til nå denne tursesongen. Et godt liggeunderlag er nok en av årsakene, men den aller viktigste er soveposen, en sovepose fra Warmpeace. Romslig, myk og varm er soveposen som i tillegg er lett i vekt og pakker lite i ryggsekken."

 

Søkte derfor på bloggen hans for se hva han har skrevet om Viking 300, men sannelig min hatt - typisk Hekta-på-Tur- markedføring, for det de siterer han på gjelder Viking 600 posen!

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.