Gå til innhold
  • Bli medlem

Pigge fjellsko


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg et sett med 20 pigger til et par gamle fjellsko jeg har av. Typen pigg er BestGrip. Ble så inderlig lei av at de Icebug piggskoene jeg har trekker vann som de tøyskoene de er og alternativet å benytte fjellsko med goretex er veldig bra. 

Kjøpte et sett med pigger på Felleskjøpet samt anordningen for å skru de inn og brukte drillen å skru de inn med. De var utsolgt for den typen jeg skulle ha, så jeg måtte opp på en lengre dimensjon. Jeg ser nå i ettertid at det jeg kjøpte nok er beregnet kun på hæl og at jeg ikke burde skrudd de inn i sålen men så langt har det fungert veldig bra allikevel.

image.png

Lenke til felleskjøpet https://www.felleskjopet.no/maskin-og-redskap/dekk-og-felg/ispigger/sko-stoevel-og-sykkel/

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert DIY prosjekt og en påminnelse til oss andre😃

Er så gammel at jeg har vokst opp med pigging av bildekk på kjøkkengulvet og det gamle håndverktøyet funker fortsatt.

Skulle du ønske å få Icebug mer motstandsdyktig ovenfor vann kan neste DIY være silikon/White spirit påført i passende mengde. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.