GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Alpinski bindinger justeringer. Hjelp 😋

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 😊 Har alltid lĂ„nt alpinutstyr tidligere, har for fĂžrste gang kjĂžpt carvingski nĂ„ pĂ„ nett med montering og sko.

Problemet nÄ var at skoa jeg bestilte var for smÄ (27,5) og byttet disse i 28,5. Det var mye folk i butikken og virket som den ansatte stresset litt da han kun justerte bakbindingen bakover. Det er ett center punkt pÄ skien og etter bakbindingen ble flyttet 1,5cm lenger bak sÄ er ikke skoen i center lenger. Har dette mye Ä si, eller er det ubetydelig? 

Bindingen heter salomon nl10 og fremre binding er ikke justerbar slik jeg ser det, og mÄ evnt lages nye hull hvis den skal flyttes. 

Takk for all hjelp. 😊

Annonse
Skrevet (endret)

Tror ikke du vil merke veldig stor forskjell om ikke du har mye erfaring pÄ ski. Generelt sÄ kan man si at markert midpunkt er veiledende og sÄ justerer man ut fra egenskaper man Þnsker Ä endre (eller som meg, justerer eller flytter bakbinding etterhvert som barna vokser inn in nye/stÞrre sko mens frambinding blir vÊrende i samme plassering pÄ skia. ;) )

Generelt sÄ kan du si at dette pÄvirker skiene dine pÄ fÞlgende mÄte:

image.png.3829c33dea85e52c48b8f3f9e7856fb5.png

https://blog.skis.com/faqs-about-remounting-skis/

https://www.coalitionsnow.com/blogs/tips/mounting-your-ski-bindings

Uten Ä vite hvilke ski (og skienes parametre/egenskaper) sÄ er det vanskelig Ä si noe mer. :) 

Endret av Terka

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.