Jump to content
IGNORED

Telt anbefalinger! erfaringer med Bergans trollhetta 2?

Metty
 Share

Recommended Posts

Hei, Jeg ønsker meg en allsidig lettvekt telt til fjellsturer på høsten. Teltet skal også brukes i skogen i løpet av vår og sommer. 

Teltet skal gjerne fylle disse kravene: 
-Vekt under 3kg 
-God vannsøyle som holder meg tørt under regndager
- Vindstabilitet, teltet må være stabil under sterk vind og varierende væreforhold i fjellet
-Ha godt takhøyde (over 85cm) og god nok plass i forteltet.
-Pris under 6-7k
Hvilken telt dere forslå? Er åpen til både tunnel og kuppeltelt.
Vurderer å kjøpe Bergans Trollhetta 2, har noe erfaring med dette teltet? 

NB: Har prøvd Helsport Sarek superlight 2+camp på en helgestur på fjellet . Teltet har masse god fordeler blant annet lavvekt (bare 1.8kg) og romslig fortelt. Men har også dårlig vannsøyls på ytterduken , lav takhøyde innen teltet og usolid teltstenger. Teltet hadde litt lekkasje på duken første kvelden og teltstenger ble litt bøyet etter vindfull andrekveld.

Takk på forhånd 😊

Kom umiddelbart til å tenke på Fjellreven Abisko 2 tunneltelt - enten 

Hidden Content

eller 

Hidden Content

. Lette og vindstabile 4-sesongers telt som har 95cm høyde i hodeenden (men skrår mot fotenden). Sistnevnte har stort fortelt. Endurance er noe over budsjett, men disse er på tilbud inni mellom. 

Metty skrev (På 24.9.2020 den 11.23):

Hei, Jeg ønsker meg en allsidig lettvekt telt til fjellsturer på høsten. Teltet skal også brukes i skogen i løpet av vår og sommer. 

Teltet skal gjerne fylle disse kravene: 
-Vekt under 3kg 
-God vannsøyle som holder meg tørt under regndager
- Vindstabilitet, teltet må være stabil under sterk vind og varierende væreforhold i fjellet
-Ha godt takhøyde (over 85cm) og god nok plass i forteltet.
-Pris under 6-7k
Hvilken telt dere forslå? Er åpen til både tunnel og kuppeltelt.
Vurderer å kjøpe Bergans Trollhetta 2, har noe erfaring med dette teltet? 

NB: Har prøvd Helsport Sarek superlight 2+camp på en helgestur på fjellet . Teltet har masse god fordeler blant annet lavvekt (bare 1.8kg) og romslig fortelt. Men har også dårlig vannsøyls på ytterduken , lav takhøyde innen teltet og usolid teltstenger. Teltet hadde litt lekkasje på duken første kvelden og teltstenger ble litt bøyet etter vindfull andrekveld.

Takk på forhånd 😊

Trollhetta 2 er annonsert for 2999,- hos XXL frem til søndag. For den prisen tipper jeg du får solgt det til rundt samme pris dersom du ikke er fornøyd. Lykke til 🏕️