Metty Posted September 24, 2020 Posted September 24, 2020 Hei, Jeg ønsker meg en allsidig lettvekt telt til fjellsturer på høsten. Teltet skal også brukes i skogen i løpet av vår og sommer. Teltet skal gjerne fylle disse kravene: -Vekt under 3kg -God vannsøyle som holder meg tørt under regndager - Vindstabilitet, teltet må være stabil under sterk vind og varierende væreforhold i fjellet -Ha godt takhøyde (over 85cm) og god nok plass i forteltet. -Pris under 6-7k Hvilken telt dere forslå? Er åpen til både tunnel og kuppeltelt. Vurderer å kjøpe Bergans Trollhetta 2, har noe erfaring med dette teltet? NB: Har prøvd Helsport Sarek superlight 2+camp på en helgestur på fjellet . Teltet har masse god fordeler blant annet lavvekt (bare 1.8kg) og romslig fortelt. Men har også dårlig vannsøyls på ytterduken , lav takhøyde innen teltet og usolid teltstenger. Teltet hadde litt lekkasje på duken første kvelden og teltstenger ble litt bøyet etter vindfull andrekveld. Takk på forhånd 😊 Quote
Oksen Posted September 24, 2020 Posted September 24, 2020 Kom umiddelbart til å tenke på Fjellreven Abisko 2 tunneltelt - enten shape eller endurance. Lette og vindstabile 4-sesongers telt som har 95cm høyde i hodeenden (men skrår mot fotenden). Sistnevnte har stort fortelt. Endurance er noe over budsjett, men disse er på tilbud inni mellom. 1 Quote
begd Posted September 25, 2020 Posted September 25, 2020 Metty skrev (På 24.9.2020 den 11.23): Hei, Jeg ønsker meg en allsidig lettvekt telt til fjellsturer på høsten. Teltet skal også brukes i skogen i løpet av vår og sommer. Teltet skal gjerne fylle disse kravene: -Vekt under 3kg -God vannsøyle som holder meg tørt under regndager - Vindstabilitet, teltet må være stabil under sterk vind og varierende væreforhold i fjellet -Ha godt takhøyde (over 85cm) og god nok plass i forteltet. -Pris under 6-7k Hvilken telt dere forslå? Er åpen til både tunnel og kuppeltelt. Vurderer å kjøpe Bergans Trollhetta 2, har noe erfaring med dette teltet? NB: Har prøvd Helsport Sarek superlight 2+camp på en helgestur på fjellet . Teltet har masse god fordeler blant annet lavvekt (bare 1.8kg) og romslig fortelt. Men har også dårlig vannsøyls på ytterduken , lav takhøyde innen teltet og usolid teltstenger. Teltet hadde litt lekkasje på duken første kvelden og teltstenger ble litt bøyet etter vindfull andrekveld. Takk på forhånd 😊 Trollhetta 2 er annonsert for 2999,- hos XXL frem til søndag. For den prisen tipper jeg du får solgt det til rundt samme pris dersom du ikke er fornøyd. Lykke til 🏕️ Quote
Recommended Posts