Dave_12 Skrevet 7. september 2020 Skrevet 7. september 2020 (endret) Hei, Hvilken type sene anbefaler dere for B twilight 9.6" Stang med Shimano sienna 2500FG. Bruker Trilene XL Smooth Casting 270m 0,20 men mistet alt for mye sluk med den. Senebrudd alt for mye uten at sluke satt seg fast eller ikke. Noen tips? Endret 7. september 2020 av Dave_12 Siter
Dave_12 Skrevet 7. september 2020 Forfatter Skrevet 7. september 2020 tubbs skrev (7 minutter siden): Knyter du skolisseknute? Tror den het Clint knot Siter
tubbs Skrevet 7. september 2020 Skrevet 7. september 2020 Knyt dobbel slukknute eller palomarknute så ryker det i hvert fall ikke før du får på fisk som tilsvarer bruddstyrken på sena du bruker Siter
EirikJarl Skrevet 8. september 2020 Skrevet 8. september 2020 Det høres litt rart ut. Har du sjekket om sena er morken? Om ikke ville jeg kontrollert kvaliteten på knuten. Som tubbs sier så er en dobbel slukknute (når du knyter den korrekt) veldig sterk. Husk å vete knuten litt med spytt når du strammer den til slik at knuten ikke "brenner". Selv pleier jeg å bruke fireline, men vanlig monosene skal fungere helt fint. Min personlige favoritt der er denne: https://www.skittfiske.no/sufix/126339/sufix-xl-strong-platinum-300m Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.