Gå til innhold
  • Bli medlem

Underquilt i Norge


nordmarka

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kikker på FALKEBERG UNDERQUILT DUN fra Hektapatur.no.

Er det noen som har prøvd dette? Vil være sikker på at dette er varmt og godt selv som eneste isolasjon (eks sovepose selvsagt) i minus 9 grader.

Evnt andre forslag til hengekøyeisolasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker greit til 0 i hvert fall. I mitt tilfelle må jeg lage meg et system som gjør at den ikke sklir sideveis og gir meg cbs. Lå en natt og våknet hver annen time fordi den skle ut til en siden. Den er ikke utstyrt med klips for å feste langsetter køya.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (9 timer siden):

Funker greit til 0 i hvert fall. I mitt tilfelle må jeg lage meg et system som gjør at den ikke sklir sideveis og gir meg cbs. Lå en natt og våknet hver annen time fordi den skle ut til en siden. Den er ikke utstyrt med klips for å feste langsetter køya.  

Hva slags køye har du? Ligger du diagonalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbjorn.no produserer soveposer og underquilter for det norske markedet. Kjøpte meg en syntetisk UQ for vinterbruk for 4-5 uker siden. Prøvde den en natt her ved Fredrikstad-kysten med rundt minus 3 grader. God og varm!

De opprinnelige målene på UQen var 200x140 cm, men jeg bestilte den med målene 190x125. Det dekket mer enn nok mht å holde kulda ute.

Min UQ veier 1.650 g, noe jeg anser være akseptabelt for en syntetisk vinterisolasjon.

Endret av Rino Holt Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD Hammocks Underquilt / Underblanket, veier rett under kiloen og skal gå mot minus 5, står det. Har bestilt den selv men ikke prøvd enda. Har også mange hemper langs sidene for festing til køya o.l. Følger med 8 mini karabin kroker og strikker. Jeg kjøpte den siste som bikeshop.no hadde, så mulig du må sjekke andre sider, men vekt, volum og størrelse ser bra ut for min bruk. Dersom målet er lenger ned enn minus 5 kan man kombinere med et underlag? Og ikke minst prisen: 749,- skal godt gjøres å finne billigere til den komforten og funksjonene (av det jeg fant.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rino Holt Larsen skrev (13 timer siden):

Isbjorn.no produserer soveposer og underquilter for det norske markedet. Kjøpte meg en syntetisk UQ for vinterbruk for 4-5 uker siden. Prøvde den en natt her ved Fredrikstad-kysten med rundt minus 3 grader. God og varm!

De opprinnelige målene på UQen var 200x140 cm, men jeg bestilte den med målene 190x125. Det dekket mer enn nok mht å holde kulda ute.

Min UQ veier 1.650 g, noe jeg anser være akseptabelt for en syntetisk vinterisolasjon.

Takk for tips. Ser at Vinter-underquiltet veier 2,2kg og er på cirka 16 liter pakket. Det er stort! Man må da kunne sove i -20 varmt og godt med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Vandrefalken skrev (På 4.4.2020 den 11.42):

DD Hammocks Underquilt / Underblanket, veier rett under kiloen og skal gå mot minus 5, står det. Har bestilt den selv men ikke prøvd enda. Har også mange hemper langs sidene for festing til køya o.l. Følger med 8 mini karabin kroker og strikker. Jeg kjøpte den siste som bikeshop.no hadde, så mulig du må sjekke andre sider, men vekt, volum og størrelse ser bra ut for min bruk. Dersom målet er lenger ned enn minus 5 kan man kombinere med et underlag? Og ikke minst prisen: 749,- skal godt gjøres å finne billigere til den komforten og funksjonene (av det jeg fant.) 

Kom gjerne med en oppdatering her, @Vandrefalken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 9/2/2020 at 5:08 PM, TorbjørnJ said:

Kom gjerne med en oppdatering her, @Vandrefalken :)

Hei hei! Beklager et så sent svar, vært litt travelt både jobb og privat i det siste. 

Er veldig fornøyd med den! Har ikke hatt noen problemer med kuldepunkter eller tilpassing til soving i køya. Men, jeg har heller ikke brukt den i minusgrader enda, så kan ikke si noe om noen nedre-grense, foreløpig. Enkel å henge opp og å ha med å gjøre. Fleksibel. Knyttet noen bedre knuter i 'strikkene' som går fra UQ'en til mønesnora og opphengene. Men ja veldig fornøyd. 😊 Bare ta det med temperatur i betraktning, og evnt din egen lengde/størrelse. Er selv 177ish og 80ish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.