Terka Skrevet 18. januar 2020 Skrevet 18. januar 2020 Har ikke kjøpt skifeller på noen år, så hva er prima nå om dagen med tanke på feste, glid, limkvaliter, og holbaret? G3 Alpinist + Black Diamond GlideLite Mohair Mix Pomoca Climb Pro Mohair Andre? Tidligere så har det vært dårlig lim på en del G3 feller, er det fortsatt et issue? (Limet på på de eldste BD fellene mine har holdt i 15+ år og still going strong.)
+Marius Engelsen Skrevet 18. januar 2020 Skrevet 18. januar 2020 Har pomoca race grip pro 2. RÅ skifeller! Gode gamle G3 alpinist fungerer enda like bra som da de var ny. Men tyngre og dårligere glid. 3
Prebb Skrevet 19. januar 2020 Skrevet 19. januar 2020 Enig med @Marius Engelsen. Selv har jeg fellene som hører til skiene fra skitrab. Bra feller det og, men de passer jo kun til akkurat de skiene. 1
Terka Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Skrevet 19. januar 2020 (endret) Takk for anbefalinger! Til Völkl Nunataq har jeg skifeller fra samme merke som er spesifikt for skimodell og skilengde, mens til Åsnes Falketind har jeg kutta til gamle BD feller som helfell (spikerfeste) samt har div kortfeller for litt glid og feste bortover. Ser at jeg kan få Pomoca Climb Pro Mohair til halve prisen av Pomoca Race 2.0 så det er en reell faktor det også. Samtidig så er store forskjeller på glid merkbart på langturer hvor det ikke bare er opp og ned. https://www.outdoorgearlab.com/topics/snow-sports/best-climbing-skins Edit: Dette blir da feller til en "mellombred" ski og ikke de skiene nevnt lenger oppe. Endret 19. januar 2020 av Terka
+Marius Engelsen Skrevet 19. januar 2020 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, Terka skrev: Pomoca Climb Pro Mohair til halve prisen av Pomoca Race 2.0 Climb pro mohair er kanskje også en veldig bra skifell? 🤷♂️ Er det ski med racefeste i tupp? (Da kan du kappe fellen 15 cm fra bakskien, og fortsatt fjerne fellen uten å ta av skiene). Skal du ha feller uten racefeste i tupp ville jeg hatt bakfeste for å kunne dra av fellen uten å ta av skiene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå