Mizzy Skrevet 31. juli 2019 Skrevet 31. juli 2019 Noen som vet hvordan bærsesongen er nå? Jeg var i Trollheimen, og der var det lite med blåbær. Men det var multer som ikke var moden enda. Hvordan er det der dere har vært?
Snutemor Skrevet 31. juli 2019 Skrevet 31. juli 2019 Synes også det er veldig lite blåbær i år. Den som er, er moden nå. En del bringebær. Dvs på Romerike. Her jeg er nå, nordøst i Valdres, begynner moltene å bli modne, men trenger litt mer tid. Har hørt at det skal være et dårlig molteår, men synes det ser greit ut utpå myrene.
Imp Skrevet 31. juli 2019 Skrevet 31. juli 2019 Lite og sure blåbær og bringebær her på Hurum. Multer - bittesmå kart rundt Røros, men på Rendalen var de store og rett før de modnet.
elgen Skrevet 1. august 2019 Skrevet 1. august 2019 Hei Nesten ingen blåbær, tyttebær eller molter eller krekling eller noe som helst bær her i fjellet mellom Ål og Hemsedal - heller ikke på de "hemmelige" plasser. Moltekart er ente blåst av eller blir ikke modne. Heller ingen mus eller lemmen, så kjedelig for de 2 huskyer. Men en del rype kyllinger. Elgen
Joachim V Skrevet 1. august 2019 Skrevet 1. august 2019 Har sett en del multekart i Nordland. Håper å finne noen modne snart 😀
Mizzy Skrevet 1. august 2019 Forfatter Skrevet 1. august 2019 Mulig det er for tidlig enda, så får smøre seg med tålmodighet en stund til. Fikk plukket litt rips og laget ripsgelè om ikke annet nå Ser i snap storyen min at i fjor var det blåbær i august og året før i september. 2017 fant jeg kantareller også i 2017.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå