Gå til innhold
  • Bli medlem

Gps priser

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Hvor i verden er akkurat nå Garmin 60 Cx billigst just nå?

Klarte å miste min i går på moltetur 8)

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Jeg får ta meg en tu på eBay først ...

Du kan jo forklare meg alt om hva slags minnekort disse greiene bruker -

og hvor stort jeg må ha for å få klemt inn hele Norges 1:50 000 kart 8)

Skrevet

Jeg får ta meg en tu på eBay først ...

Du kan jo forklare meg alt om hva slags minnekort disse greiene bruker -

og hvor stort jeg må ha for å få klemt inn hele Norges 1:50 000 kart 8)

8)

var jo bare å vise deg noen norske nettbutikker :D hvor du kan få kjøpe 60Cx til en rimelig pris. Ellers er det bare kjøp fra utlandet spesielt USA, kanskje fra eBay. Det var enkleste veien til å vise deg noen informasjoner. :D forresten: kart 8 er på knapt 22 MB :D det klarer du med 60 C(S) (fåes dessverre ikke mer kjøpt) 8) da må du vel være ute etter 60Cx eller :) hva som helst 8):?:

Skrevet

Hvis kelkoo tar med internasjonale nettbutikker i prisoversikten, da blir oversikten mye bedre. Nå viser de bare priser fra Norge/Norden som jevnt over ligger meget høyt ift utenlandske nettbutikker.

Gjest Fjellfinn
Skrevet
Hvis kelkoo tar med internasjonale nettbutikker i prisoversikten, da blir oversikten mye bedre. Nå viser de bare priser fra Norge/Norden som jevnt over ligger meget høyt ift utenlandske nettbutikker.

Det kommer de neppe til å gjøre 8)

Min 60 CSX er akkurat kommet til Paris (det europeiske FedEx centret) etter å ha blitt sendt fra Oklahoma onsdag den 30. - synes kanskje det var en smule tregt- men så er det da pr økonomi klasse da 8)

Ennå ligger jeg hyggelig og langt under norsk butikkpriser - men jeg er svært spent på den endelige regning når 2gb Transflash minnekortet fra England og Eneloop batteriene fra Australia kommer (trolig samtidig) - og især når FedEx sender meg den totale tollbehandlingsregning om et par uker :?

Du Otto må jo forklare forskjellen på norske enheter og den jeg nå får - jeg er vel vitende om denne patchen:

http://hws.webhosting.gs/garpatch.html

Men gjør de noe spesielt med enhetene når de får de inn hos Bellanor?

Jeg blir svært lei meg om jeg fremdeles må nøye meg med å skrive BLAAHO som veipunkt og ikke som rett skal være på norsk solgte 60CSX "Blåhø"

når jeg går hit:

http://www.krovoll.net/Blaho/2005/slides/P3.htm

Skrevet

Det kommer de neppe til å gjøre 8)

Min 60 CSX er akkurat kommet til Paris (det europeiske FedEx centret) etter å ha blitt sendt fra Oklahoma onsdag den 30. - synes kanskje det var en smule tregt- men så er det da pr økonomi klasse da :D

Ennå ligger jeg hyggelig og langt under norsk butikkpriser - men jeg er svært spent på den endelige regning når 2gb Transflash minnekortet fra England og Eneloop batteriene fra Australia kommer (trolig samtidig) - og især når FedEx sender meg den totale tollbehandlingsregning om et par uker :?

Du Otto må jo forklare forskjellen på norske enheter og den jeg nå får - jeg er vel vitende om denne patchen:

http://hws.webhosting.gs/garpatch.html

Men gjør de noe spesielt med enhetene når de får de inn hos Bellanor?

Jeg blir svært lei meg om jeg fremdeles må nøye meg med å skrive BLAAHO som veipunkt og ikke som rett skal være på norsk solgte 60CSX "Blåhø"

når jeg går hit:

http://www.krovoll.net/Blaho/2005/slides/P3.htm

Garmin har laget ett sett eTrex og GPSmap x-modell mottakere for US/Canada og ett sett for Europa. Den eneste forskjellen jeg har observert er at US modellene i utgangspunktet er sperret for de fleste europeiske språk, dette for å begrense lekkasjen av relativt rimelige US modeller til mange europeiske land, eneste logiske forklaring jeg kan se. Årsakene til dette kan være at Garmin vil selge til lavere pris i USA og Canada enn i Europa og/eller beskytte det europeiske markedets distribusjonsnetts relativt høye kostnadsnivå, inklusive Norges.

GarPatch aktiverer europeiske språk i US-modell menyene, for ikke å repetere oppskriften mm, les:

Velg menyspråk på Garmin GPSm x-serie, bl.a. norsk, med GarPatch

Angående Blaho-problematikken, dvs øæåÆØÅ i bl.a. veipunkt navn, både US og Europa GPSmap og eTrex x-modeller har mulighet for å bruke øæåØÆÅ og andre spesialtegn når veipunktnavnet tastes inn på GPS-mottakeren. Ved overføring fra MapSource forsvinner spesialtegnene, i både US og Europa modeller.

Du har gjort et godt kjøp i så måte 8):D

Gjest Fjellfinn
Skrevet

Du har gjort et godt kjøp i så måte 8):D

Det vil vel vise seg nå tollregningen kommer :?

Enhvidere kan nettop du Otto fortelle oss hvordan man kanskje få mer fres på fjellturene våre med Google Earth?

Har nettop nu mailet deg gps ruta fra denne turen:

http://www.krovoll.net/MidtreKam/

Kunne vært gøy å fått sett Kamman på dette 8)

Skrevet

bruk prisguiden på www.hardware.no , den sjekker mange flere butikker enn kelkoo. Tror faktisk du må betale kelkoo for at din butikk skal være med i prisguiden der, men er ikke helt sikker på dette...

Gjest Fjellfinn
Skrevet
bruk prisguiden på www.hardware.no , den sjekker mange flere butikker enn kelkoo. Tror faktisk du må betale kelkoo for at din butikk skal være med i prisguiden der, men er ikke helt sikker på dette...

.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.