Gå til innhold
  • Bli medlem

Gps priser


Gjest Fjellfinn

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Fjellfinn

Jeg får ta meg en tu på eBay først ...

Du kan jo forklare meg alt om hva slags minnekort disse greiene bruker -

og hvor stort jeg må ha for å få klemt inn hele Norges 1:50 000 kart 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ta meg en tu på eBay først ...

Du kan jo forklare meg alt om hva slags minnekort disse greiene bruker -

og hvor stort jeg må ha for å få klemt inn hele Norges 1:50 000 kart 8)

8)

var jo bare å vise deg noen norske nettbutikker :D hvor du kan få kjøpe 60Cx til en rimelig pris. Ellers er det bare kjøp fra utlandet spesielt USA, kanskje fra eBay. Det var enkleste veien til å vise deg noen informasjoner. :D forresten: kart 8 er på knapt 22 MB :D det klarer du med 60 C(S) (fåes dessverre ikke mer kjøpt) 8) da må du vel være ute etter 60Cx eller :) hva som helst 8):?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
Hvis kelkoo tar med internasjonale nettbutikker i prisoversikten, da blir oversikten mye bedre. Nå viser de bare priser fra Norge/Norden som jevnt over ligger meget høyt ift utenlandske nettbutikker.

Det kommer de neppe til å gjøre 8)

Min 60 CSX er akkurat kommet til Paris (det europeiske FedEx centret) etter å ha blitt sendt fra Oklahoma onsdag den 30. - synes kanskje det var en smule tregt- men så er det da pr økonomi klasse da 8)

Ennå ligger jeg hyggelig og langt under norsk butikkpriser - men jeg er svært spent på den endelige regning når 2gb Transflash minnekortet fra England og Eneloop batteriene fra Australia kommer (trolig samtidig) - og især når FedEx sender meg den totale tollbehandlingsregning om et par uker :?

Du Otto må jo forklare forskjellen på norske enheter og den jeg nå får - jeg er vel vitende om denne patchen:

http://hws.webhosting.gs/garpatch.html

Men gjør de noe spesielt med enhetene når de får de inn hos Bellanor?

Jeg blir svært lei meg om jeg fremdeles må nøye meg med å skrive BLAAHO som veipunkt og ikke som rett skal være på norsk solgte 60CSX "Blåhø"

når jeg går hit:

http://www.krovoll.net/Blaho/2005/slides/P3.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer de neppe til å gjøre 8)

Min 60 CSX er akkurat kommet til Paris (det europeiske FedEx centret) etter å ha blitt sendt fra Oklahoma onsdag den 30. - synes kanskje det var en smule tregt- men så er det da pr økonomi klasse da :D

Ennå ligger jeg hyggelig og langt under norsk butikkpriser - men jeg er svært spent på den endelige regning når 2gb Transflash minnekortet fra England og Eneloop batteriene fra Australia kommer (trolig samtidig) - og især når FedEx sender meg den totale tollbehandlingsregning om et par uker :?

Du Otto må jo forklare forskjellen på norske enheter og den jeg nå får - jeg er vel vitende om denne patchen:

http://hws.webhosting.gs/garpatch.html

Men gjør de noe spesielt med enhetene når de får de inn hos Bellanor?

Jeg blir svært lei meg om jeg fremdeles må nøye meg med å skrive BLAAHO som veipunkt og ikke som rett skal være på norsk solgte 60CSX "Blåhø"

når jeg går hit:

http://www.krovoll.net/Blaho/2005/slides/P3.htm

Garmin har laget ett sett eTrex og GPSmap x-modell mottakere for US/Canada og ett sett for Europa. Den eneste forskjellen jeg har observert er at US modellene i utgangspunktet er sperret for de fleste europeiske språk, dette for å begrense lekkasjen av relativt rimelige US modeller til mange europeiske land, eneste logiske forklaring jeg kan se. Årsakene til dette kan være at Garmin vil selge til lavere pris i USA og Canada enn i Europa og/eller beskytte det europeiske markedets distribusjonsnetts relativt høye kostnadsnivå, inklusive Norges.

GarPatch aktiverer europeiske språk i US-modell menyene, for ikke å repetere oppskriften mm, les:

Velg menyspråk på Garmin GPSm x-serie, bl.a. norsk, med GarPatch

Angående Blaho-problematikken, dvs øæåÆØÅ i bl.a. veipunkt navn, både US og Europa GPSmap og eTrex x-modeller har mulighet for å bruke øæåØÆÅ og andre spesialtegn når veipunktnavnet tastes inn på GPS-mottakeren. Ved overføring fra MapSource forsvinner spesialtegnene, i både US og Europa modeller.

Du har gjort et godt kjøp i så måte 8):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn

Du har gjort et godt kjøp i så måte 8):D

Det vil vel vise seg nå tollregningen kommer :?

Enhvidere kan nettop du Otto fortelle oss hvordan man kanskje få mer fres på fjellturene våre med Google Earth?

Har nettop nu mailet deg gps ruta fra denne turen:

http://www.krovoll.net/MidtreKam/

Kunne vært gøy å fått sett Kamman på dette 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil vel vise seg nå tollregningen kommer :?

Enhvidere kan nettop du Otto fortelle oss hvordan man kanskje få mer fres på fjellturene våre med Google Earth?

Har nettop nu mailet deg gps ruta fra denne turen:

http://www.krovoll.net/MidtreKam/

Kunne vært gøy å fått sett Kamman på dette 8)

Starta ny tråd for nytt emne:

Visning av GPS spor i 3D i Google Earth, guide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
bruk prisguiden på www.hardware.no , den sjekker mange flere butikker enn kelkoo. Tror faktisk du må betale kelkoo for at din butikk skal være med i prisguiden der, men er ikke helt sikker på dette...

.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.