Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinert foto/videokamera


Tony_

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha et kamera som jeg kan bruke til foto/film. Pr i dag bruker jeg bare iPhone X til dette. Dog blir batteriet fort tomt. Derfor vil jeg over til et kamera som tåler all slags vær 

Har sett lit på Olympus Tough TG 5. Hvordan er dette kameraet for videobruk? Og den innebygde mikrofonen, er den god nok? Med tanke på vind osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olympus tg5 og Panasonic FT7. Begge vanntette og tåler en trøkk. Har selv en forgjenger i Panasonic FT5. Det kamera jeg bruker mest. Tar bra bilder og video,men slike kamera med liten bildesensor sliter i lite lys. Mitt var litt utsatt for vind, er jo noen hull der mikrofoner sitter. Løste det med en bit scotch tape, da ble det mye bedre og går minimalt utover lyd. Men  blir ikke like bra som med bruk av ekstern mic med vindhette. En kompis har tg4, ikke hørt han klage på noe lyd men jeg har ikke hørt noe av det han har tatt opp. Fordel med slike er at de er lette og koster ikke for mye. Jeg har også Panasonic GX80. Det hat større sensor og tar bedre bilder og video. Men det er mye tyngre, ikke vanntett, og dyrere. Fordel er at man kan skifte linse. Ft7 og tg5 har begrenset zoom hvos det er aktuelt. På turer sekken ikke blir for tung har jeg med både FT5 og GX80 som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.