Jan F Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hei Ser at mange foreslår Bamse Extrem liggeunderlag her på forumet. Det selges ikke lenger på XXL. Er det andre butikker som har det?(i Trondheim). Hva med McKinley Tibet, Tradex Comfort eller evt. Hagløfs Extreme? Noen som har erfaring? Vil gjerne ha et trad.underlag, ikke oppblåsbart. Drar til Femund på onsdag....juhuii!
max Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Siden militæret har jeg ikke brukt annet enn thermarest. Sover utrolig mye bedre på det enn noe annet underlag jeg har prøvd, inkludert bamse. Når du først har skaffet det en thermarest (gjerne stol i samme slengen), så er du solgt. De er dyre (over 1000?), men du gleder deg til å ligge på dem. Gjerne et thermarest pluss et halvt underlag til av vanlig kaliber. fra hofta og opp.
runegutt123 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kjenner ikke Thermarest. Har du noen bilder og sånn?
mariusd Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Veit at bergans har et lignendes liggeunderlag som bamse extreme.. Husker ikke hva det heter, men de selger det hvertfall på g-sport i larvik hehe (altså selger de det vel på andre g-sportbutikker også)
The man Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Enig med max, thermarest er det desidert beste liggeunderlaget. Ligg unna billig dritt, man får det man betaler for. Selv har jeg thermarest prolite 4 (1399,-), den anbefaler jeg. En kamerat av meg har prolite 3, men jeg synes den litt for tynn, selv om du sparer noen stakkarslige gram.
evenl Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Prøvde å ligge på et Exped Dun 9 DLX liggeunderlag under en tur for noen uker siden. Litt av en behagelig opplevelse! Med dette liggeunderlaget kan man ligge rett i steinrøysa. Koster flesk, men varmt og ultra komfortabelt.
JohannesO Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Prøvde å ligge på et Exped Dun 9 DLX liggeunderlag under en tur for noen uker siden. Litt av en behagelig opplevelse! Med dette liggeunderlaget kan man ligge rett i steinrøysa. Koster flesk, men varmt og ultra komfortabelt. Helt enig med Even her, kjøpte et på Sportslageret da de solgte dem til halv pris og prøvde det på tur i helgen. Veldig behagelig å ligge på, og kan tenke meg dette blir varmt og fint når vinteren kommer. Johannes
kai Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 helsport har også en like tykk utgave av liggeunderlag som bamse extrem
spec Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Helsport og fjellreven har liggeunderlag som tilsvarer Bamse Extreme, bare at de har ikke(!) den "feilen" Bamse Extreme har ved at det trekker vann. Anbefaler derfor at du sjekker helsport og fjellreven sine, fremfor Bamse Extreme.
_akasin_ Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Har selv det liggeunderlaget til Helsport som ligner på bamse(husker ikke hva modellen heter) og er fornøyd!!! Har riktignok ikke brukt det på vått underlag, men har hatt det på kaldt underlag og det isolerer godt! Også koster det litt mindre også
Soleggen Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med Bamse Extrem rett på snø. Isolerer meget bra, men vurderer nå å anskaffe oppblåsbart. Hvordan isolerer det på vinterstid?
Joachim Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg er veldig fornøyd med Bamse Extrem rett på snø. Isolerer meget bra, men vurderer nå å anskaffe oppblåsbart. Hvordan isolerer det på vinterstid? Luft isolerer best, tre ganger så godt som "vanlig" underlag
HVA Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Thermarest Trail Comfort...... Har aldri hatt bedre overnatting i marka på 100 år
Mitandi Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=CAS1&var_1=CAS1-K-10&categorynu=K1&categorytxt=Liggeunderlag - celleplast/skum&produkt=Thermarest Ridgerest Det går ikke hull så lufta pipler ut - og det gir god varme. Testet ut på våre turer - se film og bilder her: http://www.mitandi.com/ mvh Mitandi ;o)
Grevlingen Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Vær oppmerksomme på at Ridgeresten (15mm reg.) koster en 50-lapp mer på Sportsnett enn på f.eks. Oslo Sportslager eller DNT-butikken i Storgata 3. (Hvis du er medlem koster den kun kr.350,- )
A.l Skrevet 2. desember 2006 Skrevet 2. desember 2006 Jeg ønsker meg ett oppblåsbart til vinterbruk ( pris ) , men har fortsatt mine Bamse og tilsvarende De fungerer bra. Vi har oppdaget ett problem med Bamse, det har blitt mindere vi har 3 forskjellige størelser på lengde og bredde og det minste og nyeste er for lite for meg. Så sjekk størelsen, for de fra andre lev. ( sportshuset ) som vi har er større, mens prisen er lik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå