Gå til innhold
  • Bli medlem

måle bredde sovepose


beateoh

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men har prøvd å skjønne hvordan jeg kan måle riktig bredde for meg med tanke på valg av riktig sovepose, men finner ikke info om hvordan man måler dette. Noen som har peiling?

Usikker på hvor brei sovepose jeg bør ha, særlig rundt hofter der man lett blir kald. Har nå en kompakt MTI Winter sovepose fra Mammut, og fryser rundt hoftene, men usikker på om dette skyldes for dårlig komft.temp eller bredden. Har sett på tresesongssoveposer fra både ME og Warmpeace og lest at ME er veldig smale? Ser at Warmpeace gjerne ligger på 80, mens ME har 75.

 

Fant dette hos Oslo sportslager, men det sier jo ikke så mye om hoftebredde, kun skulderbredde:

Skulderbredde: Det er åpenbart at man må velge en sovepose som er bred nok til at du kan bruke den. Generelt er lettvektsposer og sommerposer de smaleste. Vinterposene er ofte bredere. Hvis man er ute etter en lettvektspose bør man her være klar over at de kan være litt mindre komfortable enn andre pga den manglende bredden på posen. Det er selvsagt høyst individuelt  hva man syntes er komfortabelt, eller for trangt. 
En minimalistisk pose vil ha en skulderbredde på ca. 70-73 cm
En normalt sett komfortabel pose vil ha mål på ca. 74-77 cm
Vinterposer kan ofte være ca 85 cm og mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.