Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som prøvd «permanent fyrstikk»?


Marius Engelsen

Anbefalte innlegg

Ser det selges ulike modeller av permanente fyrstikker på e-bay. De koster omkring 8 kr.

Såvidt jeg kan se består de av en beholder av ymse små størrelser som du fyller bensin på (eks. zippo bensin). Selve fyrstikken er ett lite rør du skrur ut, med en flintkjerne og en veke. Dra denne mot strykeren på beholderen og du har en fyrstikk som brenner lenge.

Når du skrur denne tilbake i beholderen er den 100% tett, tar svært liten plass, og oppbevart i en lomme vil bensinen antenne svært slett også om vinteren. Veken blir mettet med bensin når den ligger i beholderen. Beholderen ser svært solid ut på bildet, som om den skal tåle «krigen».

Selve fyrstikkprinsippet er veldig fint å bruke for å tenne bål synes jeg, man får stikket flammen inn i bålet nær tennmaterialet.

Jeg er spent på hvor mye vind en slik «permanent fyrstikk» tåler.

Noen som har prøvd disse, eller har noen tanker om produktet?

 

CF66855D-D8E7-4215-9377-CB96FB4E95BE.jpeg

A7FF1B5D-848D-4149-8DF4-EF3C7D8FD419.jpeg

DB4F870F-BA40-4BE9-AA47-56F5B3783C45.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.