Jump to content

4 sesongstelt

anderskristensen

Recommended Posts

2 timer siden, Gittiamo skrev:

Jeg aner ikke ditt budsjett men Helsport sine dameposer er tilpasset folk under 170 cm. Før het de Short og ikke dame. Tror ikke forskjellen er stor på Short eller Lady. Litt ekstra fyll på midten og litt kortere variant er vel den primære forskjellen? 

Ett forslag https://www.helsport.no/trollheimen-winter-lady

Nei har ikkje noe budsjettgrense på denne. Den er til dattera mi og da ønska eg det aller beste for å gi ho gode vinteropplevelsa. 😀

Annonse
10 minutter siden, anderskristensen skrev:

Nei har ikkje noe budsjettgrense på denne. Den er til dattera mi og da ønska eg det aller beste for å gi ho gode vinteropplevelsa. 😀

Så bra. Men ikke undervurder toposesystem. Det er helt gull om man kan ta med seg to poser. Jeg synes det er så digg at jeg gleder meg masse til vinteren nå, for da kan jeg bruke to poser. Tidligere har jeg brukt Helsport Alta Short og en gamme og diger Igloo utenpå. 

Off topic - dette er mitt innlegg nr 2000. Nå jeg skal sprette den flaska med sort enke? Eller legge meg i fosterstilling? 😂 

• Thanks 1
  • Haha 3

16 minutter siden, anderskristensen skrev:

Nei har ikkje noe budsjettgrense på denne.

Da bør du sjekke ut WM poser. Jeg har 2 stk og kona 1 stk. Utrolig gode og varme poser. 5937FA8E-A182-40D8-A1AA-6E416D995C86.thumb.jpeg.09f11d77fcb0e66315ba0b33ad1168b6.jpeg

Satte ny personlig rekord i vinter med -30 grader når det var meldt -12 på yr. Hadde fint greit -40 også. 

6 minutter siden, Gittiamo skrev:

dette er mitt innlegg nr 2000.

Gratulere så mye,🎉 jeg passert også 2000 for en liten stund siden, og Kjell iver 8000!🎉🎉

Tror jeg hadde tatt med en kald solo og en kvikklunsj for holde turtemaet 👍

3 minutter siden, Memento mori skrev:

Gratulere så mye,🎉 jeg passert også 2000 for en liten stund siden, og Kjell iver 8000!🎉🎉

Tror jeg hadde tatt med en kald solo og en kvikklunsj for holde turtemaet 👍

Takk 😀 Ble rom og cola 😂 

• Haha 1

Du vil ha syntetisk pose?

I 185 cm har du disse til ok pris (har første sjølv):

T-Lim -26°C, 1799;- (31% rabatt):

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-lamina-z-blaze-sleeping-bag-reg-inca-gold.html

T-Lim -34°C, 2240;- (med 20% FF rabatt):

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/mountain-hardwear-lamina-z-bonfire-sleeping-bag-reg-shark.html

Eg har forresten dytta kidsa mine over i Warmpeace dunposer, Short/170cm tlil vesla på 135ish cm og Regular/180cm til junior på 145ish cm (9 og 10 år, og veks.) Og dei er superfornøyde. Kommer til å kombinere med syntetisk til vinteren i toposesystem.

• Like 1