Shaug Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Skal gå meg en brukbar lang tur rundt et fjell. Turen går langs sjøen hele veien, og jeg satser på å skaffe meg mat underveis, dvs fisk. Jeg har lite erfaring med å koke fisk ute, jeg har alltid stekt eller grillet den. Men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle ta med meg en panne og koke fisken jeg eventuellt får. Noen som har erfaringer med å koke fisk i sjøvann? Tilbereding, salt, koketid, tilbehør som er enkelt å ta med etc. Har ikke gått til innkjøp av tynnbunnet panne, stikker bare av med ei panne fra mamma sitt skap Panne, lokk og god tro.. Trenger jeg noe mer enn dette?? Takker for svar. Siter
Tomasnl Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Trenger ikke salt i vannet når du koker i saltvann. God tur! Siter
Shaug Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Skrevet 18. juli 2006 Gikk som hakka møkk det.. Kokte fisken i småbiter, så slapp jeg å renske den for bein bare å plukke opp fine stykker.. Smakte litt lite da men Siter
Svein Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Smakte litt lite da men La den ligge et par tre timer i sjøvann før du koker den, blir da lettsaltet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.