Gå til innhold
Barflea

Fiske og telting mellom Trondheim og Bergen.

Anbefalte innlegg

Hallo. Skal i bryllup i Bergen neste helg og hadde tenkt å kombinere dette med en natt i telt og litt fisking. Kjører fra Trondheim og over Sognefjellet. Noen som har tips om en fin plass for disse aktivitetene? Jeg må i hvert fall kjøre til Sognefjell før jeg camper. Jeg fisker helst med flue, men er ikke fremmed med å kaste med slukstanga også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av fant
      Jeg flyr til Alta i begynnelsen av august. Endelig skal jeg prøve fisket i Finnmark. Har avgrenset alternativene til to nå. Men hvilket skal jeg velge? Vest for Stabbursdalen  eller Sennalandet? Ørret og røye er like bra, fiske i elv er moro, men ikke nødvendig. Noen som er kjent?
    • Av Tom42
      Utrolig, men på osdag dro jeg opp to flotte ørreter, den ene på E 12 og den andre på en klekker.  Perfekt tilslag også.  
      Men så var det kastingen da.  Da jeg begynte som fluefisker i 1972 var det med en syver Tjøstheimstang 1472 tror jeg den het , stiv som bare det og snøret var et DT7S.  Senere byttet jeg til DT7F.  Og jeg kastet langt og presist.  Meget presist. Og tok mye fisk.  
      Men så fulgte jeg med i utviklingen både hva stang og snøre angikk og har nå en karbonstang klasse 5 og et dertil flytende line, skyteline.  Men jeg tackler ikke skytelinen.  Jeg kaster mye kortere, og snøret har en tendens til å skyte forbi fortommen.  Og mye av gleden er borte.
      Ser at jeg må gjøre minst to ting:
      1.  melde meg på kastetrening
      2.  Eller det jeg har mest lyst til å gjøre; bytte tilbake til DT5F - og bli en lykkelig fluefisker igjen.
      Dersom du har noen kjappe tips er jeg takknemlig
    • Av Karl Aage Kaald
      Hei. jeg og en kamerat har tenkt å ta en lengre fisketur i børgefjell i sommer.
      vurderer å dra med kano, fra namsvatnet opp storfossen å videre til jengelvatnet. inn til lille kjukkelvaten kansje videre til storkjukkelvatnet.  bruke noen av disse vannene som base.
      er det mulig å drasse på kano opp dit. eller blir det mer slit enn morro. (vi er to karer som synes slit er litt morro)
      hvordan er fisket i børgefjell?hvilket vann har det beste ryktet på at det er stor fisk?
      hilsen 2stk dumme trøndere😊
    • Av spent-spinner
      En 3 dagers tur i slutten av juni var det labert fiske, det ble til tross for en god del innsekter i form av døgnfluer og passe bra spinnerfall på kveldene, kun en liten ørret på meg. Sporadiske vak, men så godt som ingen steady fisk å se. Jeg mistet 3 stk med årsak i høye skuldre og dårlig tilslag.
      Nå gjentok jeg turen fra onsdag til og med fredag kveld forrige uke (uke 33). Antall vak over to dager med fiske fra morgen til kveld kan telles på to hender. Vi fisket fra Hengebrua og helt ned til brua ved skytefeltet en km nedenfor Persvika. Andre fluefiskere kunne også melde om lite vak, men de hadde klart å få et par fisker på nymfe.

Natt til fredag i 22-23 tiden, etter det var blitt mørkt så klekte det millioner av små lyse døgnfluer (krokstørrelse 18, muligens 16), usikker på hvilken. Når jeg lyste utover elven så var elven dekket med hvite seil, jeg og kompisen ble begge dekket med døgnfluer, den ene armen min var etter et minutt dekket med minst 100 fluer, men ingen vak kunne verken høres eller observeres. Som følge av denne skinnsyke klekkingen fikk vi nytt mot på dag nr. 2. Men sjela og psyken ble knekt fullstendig da vi opplevde nok en hel dag med null fisk og null vak.
      Hva er greia med Rena? To turer i år hvor Rena absolutt ikke viste seg som Rena kan være. Innsektene er der, og på runde to, en klekking jeg aldri har sett maken til. Tidligere år 2017, 2016, 2015 så har fisken vaket steady over hele elva. Er problemet for rask endring i trykket i vannet som skremmer fisken til bunns, det regnet ganske kraftig dagene før, og når vi var der? Vanntemperaturen virket bra - rundt 13-14 grader vil tro.

Jeg la ved et bilde som viser klekkingen, men det ble dessverre dårlig og uklart. Alle hvite prikker er dog fluer

• Av Glitre
      Hei.
      Jeg lurer på hva dere mener er beste fiske metode i Femundsmarka på høsten. Skal kose meg der 3 uker nå i september.  Mark og dupp rett og slett har jeg kanskje tenkt... noen tanker? 
      Jeg er forøvrig klar over hvor det ikke er lov å fiske fra 1. Sep 👍
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.