Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

SPOT Gen3 i utlandet

Anbefalte innlegg

Jeg har i øyeblikket 3 alternative sykkelturer under planlegging. På den ene av disse turene sykler jeg også gjennom et par andre land. 

Siden jeg mente å ha lest noe et eller annet sted om bruk av SPOT i utlandet logget jeg meg inn på nettsiden til SPOT. Bortsett fra der å få beskjed om å oppgradere min SPOT fant jeg ikke igjen det jeg trodde jeg hadde lest om utenlandsbruk. Et kjapt og ufullstendig søk her på forumet belønnet meg heller ikke.

Så da spør jeg dere: Er det noe jeg må gjøre med abonnement for at den skal virke i utlandet. Altså kunne sende OK melding etc.?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.3.2018 den 22.16, zupertramp skrev:

Skal du til Russland ? 

Jeg tror jeg leste et sted at de hadde egne regler knyttet til slike enheter. 

Nei ikke noe Russlandstur på meg.

Men et av alternativene i år er meg og sykkel med Colorline til Kiel. Derfra blir det litt tråkking i Tyskland på vei mot Danmark som sykles et stykke opp før ferge over til Sverige og litt oppover før grensa krysses og så hjem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av rayun
      Hei folkens,
      Som tittel viser har jeg funnet noe i USA som jeg ikke får tak i her hjemme. Har søkt, men ikke funnet igjen det jeg leter etter og som jeg mener har vært tatt opp her på forumet tidligere. 
      Så da lurer jeg på følgende: Jeg skal kjøpe et brukt produkt fra USA i fra en selger på Ebay som i utgangspunktet ikke sender utenlands. Siden produktet ikke lar seg skaffe i Skandinavia ( eller Europa ? ) har jeg sendt selger en forespørsel om han/hun kan gjøre et unntak. ( Antar de anser utenlandssendinger som trøbblete?)
      Har foreløpig ikke fått svar, men tenker at, om de sier nei til å sende til Norge kan jeg kanskje få de til å sende til meg om jeg hadde en (liksom) adresse i statene.
      Så da er jeg ved spørsmålets kjerne og som jeg mener å ha lest om her på forumet tidligere:  Er det mulig å opprette en adresse i statene (som de kan sende til) hvorpå en eller annen transportør videresender pakken til meg ?
      Takker for tips og gjerne litt utførlig forklaring som passer en gammal gubbe med mangelfulle språkkunnskaper.
    • Av rayun
      Har noen spørsmål angående SPOT abonnement. Har vært inne på sidene til SPOT´en og prøvd og finne ut av hvordan aktivering og prising fungerer. Sjekket også FAQ´en uten å bli et hakk klokere. 
      Jeg har hatt SPOT gen3 med abonnement Basic services i 1 år nå. Abonnementet går ut om 3 dager, altså 28/6 og da er jeg på tur og har ikke tilgang på PC/Mac. Så spørsmål er om dette fornyes automatisk den 28/6 eller må jeg selv inn på sidene for å reaktivere. ?(gyldig kreditkort ligger registrert på FindMySpot)
      Vist abonnementet reaktiveres automatisk blir det da samme abonnemttype og for 1 år av gangen, altså likt som jeg har nå?
      Jeg skjønner heller ikke et plukk av prislisten deres, men det er i første omgang ikke det viktigste. Jeg, eller det vil si kona forlanger at den skal fungere som nå også i neste uke.
      Som dere skjønner trenger jeg litt rask hjelp da jeg reiser om 6 timer.
    • Av Espen Ørud
      Jeg har i høst tatt i bruk Inreachen og testet den litt ifm jakt og andre turer for å bli kjent med den før jeg i vintersesongen nå kommer til å strekke turene utenfor vanlige dekningsområder i Finnmark. 

Jeg har hovedsaklig handlet min fordi jeg har masse turer jeg har hatt lyst til å gjøre, men som går godt utenfor der det er normal mobildekning i Finnmark og jeg ønsker ikke å utsette venner, kjente og familie for unødig uro ved å ikke vite noe fra avreise til man igjen er hjemme.

Jeg har allerede tatt i bruk de 3 preset-meldingene og laget min vri av dem, men det hadde vært morsomt å vite hvordan andre prioritere å bruks sine.  Så fyr løs. 

Vet at også andre spot-løsninger har noen forhåndsatte meldinger, så har du en av disse, så ikke nøl med å dele hvordan du har prioritert å bruke dine meldinger...
    • Av UTE avdelingen
      Navn: Ulykke og redning i høyfjellet
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2016-08-24
      Innsendt av: UTE avdelingen

Etter to flotte ferieuker i fjellet fikk turen vår en dramatisk slutt. Vi kom fra Mellomvasshytte + teltovernattinger i Aurlandsfjella/Nordfjella, og gikk siste etappe mot bilen. Kaja datt i steinura og skadet albuen i tillegg til at hun ble rimelig forslått. Det var dekning, så vi kunne bruke 113-appen. Hadde ikke det vært mulig ville vi utløst SPOT senderen vår. 
      Her får du se hvordan vi takler skaden, og blir hentet av luftambulansen. Godt å ha med riktig utstyr i fjellet når uhellet er ute.
      Takk til Norsk Luftambulanse, Førde.

Ulykke og redning i høyfjellet

• Av UTE avdelingen
      Etter to flotte ferieuker i fjellet fikk turen vår en dramatisk slutt. Vi kom fra Mellomvasshytte + teltovernattinger i Aurlandsfjella/Nordfjella, og gikk siste etappe mot bilen. Kaja datt i steinura og skadet albuen i tillegg til at hun ble rimelig forslått. Det var dekning, så vi kunne bruke 113-appen. Hadde ikke det vært mulig ville vi utløst SPOT senderen vår. 
      Her får du se hvordan vi takler skaden, og blir hentet av luftambulansen. Godt å ha med riktig utstyr i fjellet når uhellet er ute.
      Takk til Norsk Luftambulanse, Førde.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.