Jump to content
IGNORED

Slakkline og hengekøye

Lurifax
 Share

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg ei slakkline, mest for moro skyld til meg og ungene. Kom da på at det kan være greit å ha ei slakkline som da også kan brukes med hengekøye ved behov (Ticket to the moon).

Er det noe spesielt man bør tenke på da i såfall? Har null erfaring med slakkline, men er House of Hygges 10 meters line med jekk jeg sånn halvveis har sett meg ut (muligens litt kort i hengekøye-øyemed(?)).

Og hvordan fester man best ei hengekøye i slakkline?

Edit: Link til nevnte slakkline: 

Hidden Content

Edited by Lurifax

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med feste ei hengekøye i slakkline? På en TTTM hengekøye er det slike små metallkroker på enden som enkelt festet si tau, løkker osv. Det finnes "grunnregler" for hvordan du skal henge en køye opp i forhold til vinkel, høyde osv... men her er også alt relativt. Selv har jeg tau som jeg har lagt dobbelt, også knyttet noen knuter i som jeg henger opp køyen etter. Skal ta noen bilder til deg. 

Men å feste en løye i den linen kan enkelt løses med et par prusikk knuter om du har tenkt å bruke linen som "ridget line" 

Benytter akkurat samme metode som deg, men tenkte å kunne bruke slakklinen når trærne (eller hva som helst) ikke står nærme nok hverandre - noe slik som dette; 

Hidden Content

(dog ikke så ekstremt).

Takk for tips om prusikk, ser ved første øyekast ut som sporet å følge.