Gå til innhold
Tørris

Langtur Nordkalotten og Finland, trenger råd ang transport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og en kompis planlegger en måneds villmarkseventyr med packraft gjennom Nord Finland.

Vi vurderer å starte selve padle-eventyret i elven Repojoki så langt mot norskegrensen det går.

Jeg ser for meg vi kommer til å fly til enten Tromsø/Alta, og lurer på følgende: Er det noen der ute som har erfaringer med å komme seg til Kalmankaltio i Finland med offentlig transport/lokale helter e.l.?

Jeg ser for meg første steg blir å ta seg mot Hetta i Nord Finland (Mulig buss fra kautokeino?) for deretter å gå for taxi/lokale helter. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tørris,

jeg tror det är nästan bara Skjult lenke - logg inn for å se den i Nord Finland som bjuder till buss.

Jörg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det høres riktig ut, fikk mye god informasjon fra Kautokeino Opplagstavle på Facebook, det ser ut til at det ordner seg med litt hjelp fra lokale helter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Humbug
      Min ruslebror Asbjørn, hans hund Tyri, og jeg har vært på en medstrømsekspedisjon i Sølendalen. Videobevis her:
      Og to ferdige episoder av en nært forestående trilogi i fem deler her:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Tor Magne
      Nå som sommeren er her og packraft tur nærmer seg, vil jeg være litt forberedt i tilfelle 'krig'. Men.... det finnes jo flere fabrikat av packraft og alle har sine produkter som kan brukes ved en reparasjon. Youtube har også en del linker til hvordan dette kan gjøres..... Så til spørsmålet. Kan man bruke rep.kit som følger med for eksempel. Aplacka sitt repkit og metode til å reparere Kipara eller MSR sine packraft? Noen som vet? Jeg tenker på om materialet er så forskjellig at ikke limet vil bite på underlaget?
      Ha en fin dag
    • Av pulknewbie
      Jeg vurderer å investere i Packraft, men  jeg har ikke tatt meg tid til å sette med inn temaet.  Håper  istedet på en "quick-fix" på fjellforum.  Jeg er 180 cm høy, veier 95-100 kg.  Packraften er tenkt brukt i forbindelse med vandring og fisking fra vann til vann.   Så jeg tenker følgende kriterier er viktig  når man skal velge modell
      Vekt Pakkvolum - må være så lite pakkvoluim at det er mulig å få med seg i sekken Må være mulig å feste på sekken uten å ta ut lufta i de tilfeller det er kort avstand mellom vannene. Må kunne tåle en del Må kunne tre på sprutrekke Må kunne få med en 50-65 liters ryggsekk med 20 kg last Stabilitet Holdbarhet - må kunne tåle litt "juling" Klarer jeg å få¨med en 20 kg bikkje hadde det vært helt topp.  
      Klarer neppe å få med kjæresten på packraft eventyr, men hvis det mot  formodning skulle lykkes, hvilken tomanns løsning anbefales?  Ellers samme kriterier som over.
      Jeg er takknemlig for alle innspill.

• Av OleiDole1
      Heisann folkens. 
      Jeg er en turglad mann som planlegger å ta en ordentlig tur i sommerferien (Juli) for å få frisk luft, bevege på meg og reflektere over livet. Jeg skal gå helt alene, overnatte ute med telt, og liker tanken på å ha et mål på denne turen, nemlig gå i fra Oslo til Trondheim. Har planlagt å ta fly nedover til Oslo, så gå oppover. Har googlet litt rundt og funnet ei løype, kalt gudbrandsdalsleden, og slik jeg forstår det så er den merket relativt greit hele veien oppovrer. Dette tror jeg er ypperlig for meg som er en nybegynner, i frykt av å rote meg bort  
      Men, ser også at turen går mye på asfalt noe som ikke akkurat frister spesielt mye. Om man går langs hovedveier og slikt også, så sliter jeg litt å forstå hvor jeg da skal sette teltet mitt? Jeg vil ikke telte i parker og langs vei liksom. Er det noen som har noen inspill her, om det er egentlig ei fin løype, eller om det går an å kombinere denne med noen avstikkere opp i fjellene feks? 
      Videre så er jeg som sagt nybegynner med lite erfaring med overnatting ute i telt. Jeg planlegger å gå med sekk, med alt jeg trenger. Og det hadde vært knall å kunne dra innom butikker på vei oppover for å handle inn matrasjoner, så kanskje det finnes noen ruter som er ypperlig her med det i minnet? 
      Sist, er det noen som har tips hva som er viktig for en nybegynner på en slik tur. Jeg har lite turutstyr og planlegger å dra innom sportsbutikker for å handle inn det jeg trenger. 
    • Av Isak Knutsen
      Det er fredag som betyr at en ny episode av serien "Landet På Langs" er ute! Dette er en gøyal episode! Vi blir blant annet invadert av en flokk kuer som er veldig innpåslitne;) I tillegg mister Simon pannebåndet sitt mens han bader i en innsjø. Om du har sett på tidligere episoder vet du hvor viktige pannebåndene er. Derfor bestemmer Simon seg for å prøve å dykke ned til bunnen for å finne det igjen. Alt dette og mye mer i dagens episode:)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.