Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellet ca ei uke i sommer (Tafjordfjella)


hanneM

Anbefalte innlegg

Vi skal på en ukes fjelltur i sommer, med mange høye topper,og lurer på tafjordfjella.

noen som har vært der og har erfaring med de fjellene?

pluss/minus?

eller er det andre fjell som er mer aktuelle?

vi vil helst kunne campe en plass, og gåtil topper derfra. slik vi slipper å pakke sammen teltet hele tiden. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For folk som følger den velkjente strategien "dra på en ukes fjelltur" og "campe en plass og gå på topper derfra" er det gjerne andre fjellområder enn Tafjordfjellene som er mest vanlige - MEN det betyr aldeles ikke at ikke Tafjordfjellene egner seg godt for den slags sysler! :eek:

Tafjordfjellene (og området derfra østover mot "Reinheimen") har mye av det de andre høyfjellsområdene i landet kan by på, og er vel ikke så fullt av turister som f.eks Jotunheimen.

Nå har jeg ikke gått så veldig mye i dette området selv, men jeg har i det minste vært oppom Karitind og Pyttegga. Karitind er virkelig en nydelig tind, og Pyttegga er ikke dum den heller, med vid utsikt i alle retninger (Møre or Romsdal fylkes høyeste fjelltopp). Litt vest for disse ligger den spennende Torsnosa og en rekke andre fjell i høydeklassen 18-1900 moh. Dette er vel fjell som de færreste har hørt om, noe som etter min mening bidrar til å gjøre dem enda mer spennende. Fra Torsbu og østover er det enda flere fjell, med Gråhø som den høyeste ("Norges ensomste 2000-metertopp"). Opp dit har jeg tenkt meg selv i sommer. Dette området er temmelig øde med gode muligheter for å se villrein.

En liten ting til sist...sjekk datostemplingen før dere spiser noe på Torsbu! Sist jeg var der hadde de noen skikkelige "årgangsvarer". :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.